گردشگری و توریسم

همایش نخبگان فرهنگی مکمل اجلاس جهانی گردشگری است

به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز یکشنبه در شورای سیاستگذاری رویداد همدان 2018 افزود: برخی تصور می کردند رویداد 2018 آسیب فرهنگی برای استان داشته باشد، اما این رویداد کاری کرد کارستان و باعث شد همایش بین المللی سفیران فرهنگی روز پنجشنبه (12 مهر) با حضور 150 نفر از نخبگان فرهنگی 56 کشور به میزبانی همدان برگزار شود.
وی با بیان اینکه همدان برجستگی ها زیادی دارد که هیچکدام از استان های کشور ندارد اظهار داشت: مجموعه شرکت سیاحتی علیصدر تلاش زیادی برای برگزاری UNWTO (اجلاس جهانی گردشگری) در همدان انجام داده است و اجازه نمی دهیم برخی با شایعه پراکنی به دنبال انتقال این اجلاس به تهران باشند.
نیکبخت عنوان کرد: در اجلاس سازمان ملل همه کشورها از ایران پشتیبانی کردند و مشخص شد آمریکا به سوی منزوی شدن پیش می رود، و اعلام می کنم ایران تمامی شرایط و امکانات برای برگزاری رویداد های بین المللی را دارد.
وی با اشاره به اینکه اجلاس ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) با همکاری تمامی دستگاه های استان به بهترین شکل ممکن در همدان برگزار شد ادامه داد: نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)باعث می شود همدان بیش از پیش به دنیا معرفی شود.
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز گفت: تاکنون نمایندگان 60 کشور برای حضور در نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اعلام آمادگی کرده اند.
حمیدرضا یاری افزود: شرکت کنندگان در این اجلاس روز 20 آبان وارد استان می شوند و به مدت چهار روز مهمان همدان هستند.
وی گفت: مهمانان خارجی پس از برگزاری اجلاس جهانی گردشگری از اماکن گردشگری همدان بازدید می کنند.
به گزارش ایرنا، اجلاس فراملی همدان 2018 با حضور وزیران و سفیران چند کشور آسیایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و دبیرکل ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) 5 تا 7 شهریور در همدان برگزار شد.
نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نیز از 21 تا 23 آبان سال جاری با حضور نمایندگان گردشگری 150 کشور در همدان برگزار می شود.
اعضای هیات رئیسه این سازمان متشکل از 12 عضو است که در اوایل مردادماه سال گذشته برای نخستین بار شرکت سیاحتی علیصدر همدان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این سازمان انتخاب شد.
شرکت سیاحتی علیصدر که از سال 1370 با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداری همدان و با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر ایجاد شد، اکنون یک کرسی از 12 کرسی هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری را به خود اختصاص داده است.
9904/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


اجلاس جهاني گردشگري


رويداد همدان2018


سفيران فرهنگي