گردشگری و توریسم

70 هزار گردشگر از ارگ گوگد گلپایگان دیدن کردند

به گزارش ایرنا، ارگ گوگد بنای عظیم خشت و گلی از جاذبه های مهم دیدنی، تاریخی و گردشگری شهرستان گلپایگان است.
این عمارت سترگ که به عنوان دومین بنای خشتی و گلی ایران زمین از آن یاد شده، به شکل مربع و به وسعت 6 هزار و 400 متر مربع ساخته شده و دارای چهار برج قرینه هرکدام به ارتفاع 12 متر است.
قلعه ارگ در زمان صفویه درمسیر جاده معروف ابریشم ساخته شده و در زمان صلح به عنوان کاروانسرا، محل استراحت کاروان تجار و حاکمان ولایات ایران بوده و در زمان جنگ نیز به عنوان دژ نظامی از آن استفاده می شده است.
وجود اتاق های سنتی در کنار حیاط سرسبز با حوض بزرگ و پر آب، خانه های قدیمی و باغ های ایرانی را به بازدید کنندگان و گردشگران یاد آوری می کند.
ارگ گوگد اکنون با دارا بودن 20 اتاق و سوئیت های زیبا در دو طبقه ، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و جاذبه های متنوع و زیبای گردشگری به عنوان مکانی دیدنی و جذاب برای بازدید، اقامت و استراحتگاه گردشگران و مسافران مورد استفاده قرار می گیرد.
این قلعه تاریخی در پنج کیلومتری شهر گلپایگان، در سال 1378 با نظارت اداره میراث فرهنگی بازسازی و به شماره 2574 در فهرست آثار ملی ثبت، و در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیر عامل ارگ گوگد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درنیمه ماه اول امسال 70 هزار گردشگر و مسافر از این بنای تاریخی در شهرستان گلپایگان دیدن کردند.
نوشین عصار افزود: در مدت یاد شده مجموعه ارگ پذیرای حدود یکصد نفر گرشگرد خارجی از کشورهای ژاپن، چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه و ویتنام بود .
مدیر عامل ارگ گوگد بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و گفت: در نیمه ماه اول امسال نیز افزون بر 80 میلیون تومان صرف مرمت و نگهداری این بنای تاریخی خشت و گلی برای خدمت رسانی و رفاه بهتر میهمانان و گردشگران شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و بیش از 90 هزارنفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
/ 6022 7138

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


ارگ گوگد


گلپایگان