گردشگری و توریسم

صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیازمند تجاری سازی است

عبدالرحیم کردی روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری چابهار اظهار داشت: چابهار ظرفیت های بی نظیری در گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و زیرساخت های آن متناسب با جایگاه توریستی در حال آماده شدن است.
وی افزود: صنایع دستی فاخر سیستان و بلوچستان باید برای صنعتگران درآمدزا باشد و بتوانند با آن امرار معاش کنند.
کردی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در حال رسیدگی به مشکلات بیمه، بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی مردم این استان است و گام های مثبتی برداشته است.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در گام اول حدود 100 نفر از فعالان حوزه گردشگری بصورت رایگان از سوی این منطقه تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار گرفتند.
کردی گفت: یک صنعتگر باید بطور کامل خودکفا باشد و برای سایر افراد نیز کارآفرینی کند.
وی از برگزاری دوره های آموزشی رایگان برای صنعتگران خبر داد و خاطرنشان کرد: فروشگاه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: نمایشگاه های عرضه محصولات صنایع دستی نقش مهمی در بازاریابی و فروش دارند.
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار از هیچ کوششی برای حمایت از صنعتگران و فعالان حوزه گردشگری دریغ نمی کند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از زحمات فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی قدردانی کرد و افزود: تلاش این عزیزان سبب جذب گردشگر داخلی و خارجی شده است.
به گزارش ایرنا، به مناسبت هفته گردشگری 21 عنوان برنامه در سطح شهر و منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است.
نواختن زنگ گردشگری در روستای تیس، رونمایی از پرتال جامع گردشگری، برگزاری تور یک روزه برای بازدید از جاذبه های گردشگری نوار ساحلی چابهار- بریس، اهدای گل به دهیاران روستاهای هدف گردشگری، توزیع کیسه زباله و پاکسازی سواحل و مناطق تفریحی وگردشگری کوههای مریخی از جمله برنامه های اجرا شده هفته گردشگری است.
تجلیل از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی، اهدای گل به مسافران ورودی و خلبانان و کادر پرواز در فرودگاه کنارک و همایش پیاده روی خانوادگی از دیگر برنامه های اجرا شده در هفته گردشگری در چابهار بوده است.
3043 **6081

انتهای پیام /*


اقتصاد


منطقه آزاد


گردشگری


صنایع دستی