اخبار گردشگری

بدون ویزا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

اگر فردی با تابعیت ایرانی قصد خارج شدن از کشور به منظور سفر، گردشگری، کار یا هر موضوع دیگری را داشته باشد، در ابتدا باید برای دریافت پاسپورت و ویزا اقدام کند. اما اگر مقصد شما در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان باشد، تنها با ارائه پاسپورت می توانید به آنجا سفر کنید. در سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان، دیگر به طی کردن مراحل صدور روادید نیازی نیست.

کشور های بدون ویزا برای ایرانیان

اگر قصد دارید یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را برای سفر تفریحی و توریستی خود انتخاب کنید، مالزی، ترکیه، مالدیو، گرجستان، ارمنستان و جزایر کوک می تواند جزو انتخاب های شما باشند. گرجستان، ترکیه، ارمنستان، مالزی، جزایر کوک و مالدیو از معروف ترین مناطق گردشگری هستند که ایرانیان می توانند با دریافت ویزای فرودگاهی یا بدون داشتن روادید به آنجا سفر کنند.

کردستان عراق، مالزی و ارمنستان از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در قاره آسیا هستند. همچنین شما می توانید برای گذراندن تعطیلات خود ارمنستان، که شهری توریستی با هزینه های بسیار مناسب است، را انتخاب کنید. ترکیه و صربستان نیز از دیگر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان هستند که این موضوع به محبوبیت ترکیه برای انتخاب مقصد سفری برای ایرانیان افزوده است. اگر قصد سفر بدون ویزا به ترکیه را دارید می توانید رزرو هتل استانبول و خرید بلیط استانبول در سفر به ترکیه را به ما بسپارید.

دومینیکا، ونزوئلا، هائیتی،گویان، نیکاراگوئه، اکوادور در قاره آمریکا و کشورهای نیووی و ایالات فدرال میکرونزی در قاره اقیانوسیه از جمله کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان هستند. در صورتی که قصد سفر به یکی از کشورهای نام برده شده را دارید دیگر نیازی به مراحل اخذ ویزا نخواهید داشت. پس از انتخاب مقصد سفری از بین یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان تنها به رزرو هتل خارجی و بلیط هواپیما خارجی برای آغاز سفر خود نیاز خواهید داشت.

کشورهای صادرکننده ویزا در مرز برای ایرانیان

در بعضی از کشورها برای دریافت ویزای فرودگاهی نیازمند ارائه مدارک خواهید بود که در نهایت پس از تائید، برچسب ویزا در پاسپورت شما زده می شود.تعدادی از کشورها نیز برای ورود ایرانیان امکان دریافت ویزای فرودگاهی یا ویزای بدو ورود را فراهم کرده اند.

ویزای فرودگاهی یعنی زمانی که فرد ایرانی به مرز کشور مقصد و یا فرودگاه آن رسید، بتواند در همان محل ویزای خود را دریافت کند. دریافت ویزا در مرز با پرداخت مبلغ تعیین شده توسط کشور مورد نظر و ارائه مدارک درخواستی اعلام شده، انجام می گردد. از مزایای دریافت ویزا در مرز و ویزای فرودگاهی ریجکت نشدن و سادگی دریافت روادید است. همچنین دیگر نیازی به طی مراحل دشوار دریافت ویزا، تعیین وقت مصاحبه و یا نگرانی برای عدم تایید درخواست ویزا، وجود ندارد.

تیمور شرقی، لائوس، نپال، ملدیو، سریلانکا، کامبوج، لبنان و سوریه از کشورهای صادر کننده ویزا در مرز برای ایرانیان در قاره آسیا هستند. بولیوی در قاره آمریکا، تعداد زیادی از کشورها در قاره آفریقا و کشورهای ساموآ غربی، پالائو، تووالو و جزایر کوک نیز در قاره اقیانوسیه برای ایرانیان به هنگام ورود در کشورشان ویزا صادر می کنند. جزایر کوک که در دل اقیانوس آرام قرار دارند نیز یکی از نقاط زیبا و محبوب برای گردشگران از سراسر دنیا است. اگر قصد سفر به جزیره ای زیبا و کسب تجربه ای متفاوت را دارید، جزایر کوک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کشور گرجستان که یکی از مقاصد محبوب برای سفر ایرانیان است یکی از کشورهایی است که اگر قصد سفر به آن را دارید می توانید به راحتی و در مرز ویزای خود را دریافت کنید. گرجستان یکی از شهرهای توریستی با جاذبه های گردشگری و سرگرمی های متنوع است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند.

ویزای الکترونیک

برخی کشورها نیز برای سهولت سفر ایرانیان، خدمات دریافت ویزای الکترونیک را در نظر گرفته اند. یعنی مراحل درخواست و صدور ویزا به صورت آنلاین برای ایرانیان انجام می شود. قطر، کنیا، گابن، آنتیگوآ و باربودا، نیوزیلند، رواندا، لسوتو، سنت کیتس و نویس، سائوتومه و پرنسیپ، زامبیا و سریلانکا از کشورهایی هستند که خدمات ویزای الکترونیک را به ایرانیان ارائه می دهند.

اگر یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، بدون نیاز به صرف زمان و اقدام برای دریافت ویزا می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی خود اقدام کنید.

خوب است قبل از سفر و خرید بلیط هواپیما به کشور مقصد، امکان پرواز مستقیم از تهران را بررسی کنید؛ چون احتمال دارد برای تغییر هواپیما در کشور ثالث، نیاز به اخذ ویزای ترانسفر داشته باشید.