گردشگری و توریسم

طرح جامع بافت قدیم دزفول در کمیته فنی تصویب شد

محمدعلی دوایی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جامع بافت قدیم دزفول از 10 سال پیش تدوین شده که تاکنون به دلیل بی تفاوتی و همکاری نکردن برخی مسئولان در طی این سالها اجرایی نشده است.
وی اظهار داشت: اخیرا نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، نماینده دزفول و کارشناسان شهرداری در اهواز برگزار و توافقاتی در این خصوص انجام شد.
شهردار دزفول افزود: طبق توافق، مرمت و احیای محله شاه رکن الدین به عنوان نخستین محله از بافت قدیم دزفول در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: اگر با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مشکل فاضلاب، مرمت و نوسازی این محله برطرف شود، می توان بافت قدیم دزفول را به عنوان بافتی ارزشمند در کشور معرفی کرد.
دوایی فر افزود: احیای معابر، اصلاح پایه های برق، بهسازی لوله های فرسوده، بدنه سازی و کفپوش گذاری از جمله اقداماتی است که در طرح جامع بافت قدیم دزفول دیده شده اند.
وی اظهار داشت: سقف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده و با توجه به وسعت بافت و اقدامات مورد نیاز تا جایی که اعتبارات موجود اجازه دهند و دیگر دستگاه های ذیربط همکاری داشته باشند عملیات مرمتی و اجرایی در این بافت انجام خواهد شد.
شهردار دزفول درخصوص مرمت خانه های بافت قدیم نیز گفت: مرمت خانه ها توسط مالکان انجام می شود و خانه هایی که ارزش تاریخی دارند نیز با همکاری مالکان و میراث فرهنگی مرمت می شوند.
بافت قدیم دزفول با حدود 270 هکتار وسعت دارای 154 اثر ثبتی و بیش از 200 اثر در شرف ثبت است.
7278/3022

انتهای پیام /*


اجتماعي


شهردار ي


بافت قديم


دزفول