گردشگری و توریسم

نمایشگاه گردشگری ترکیه در شهر وان با حضور ایران برپا شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این نمایشگاه که از روز گذشته /جمعه/ و به مدت چهار روز در شهر وان در شرق ترکیه دایر شده، نمایندگان بخش گردشگری ایران، ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان حضور دارند.
هدف از برپایی این نمایشگاه توسعه تجارت و تقویت صنعت گردشگری بین کشورهای منطقه عنوان شده است.
نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حضور نمایندگان بخش گردشگری چهار استان اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این نمایشگاه گفت: کشورهای منطقه اشتراکات فراوانی دارند و با توجه به تسهیل سفر بین آنها، برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند به تقویت ارتباطات مثبت بین این کشورها بیانجامد.
وی معرفی توانمندی های گردشگری ایران به خصوص استان های همجوار در ترکیه و منطقه قفقاز، جذب گردشگران خارجی، استفاده از تجربه فعالان بخش گردشگری و نیز جذب سرمایه گذاران این بخش را از جمله اهداف حضور ایران در این نمایشگاه ذکر کرد.
به گفته وی ،در این نمایشگاه غرفه استان اردبیل که با استفاده از نمادهای بومی ایرانی از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و صنایع دستی محلی تزئین شده، به عنوان غرفه برتر انتخاب شده است.
فلاحی اضافه کرد: در این نمایشگاه نشان دوستی از طرف استاندار اردبیل جهت توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو استان اردبیل و وان به استاندار وان اهدا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: اردبیل آماده استقبال از حضور فعالان گردشگری و سرمایه گذاران ترک است و در این نمایشگاه ظرفیت های گردشگری ایران و به خصوص استان معرفی شد.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه گردشگری ترکیه استفاده از فناوری نوین برای معرفی جاذبه های استان اردبیل در راستای توسعه گردشگری الکترونیک از طریق فراهم سازی بازدید مجازی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.
خاورم/1905**1211

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه گردشگري


وان


تركيه