گردشگری و توریسم

6500 گردشگر خارجی به شوش سفر کردند

سعید دیناروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران خارجی در سفر به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آثار تاریخی، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) دیدن می کنند.
وی گفت: بیشترین گردشگران خارجی که در 6 ماه نخست امسال به شهرستان شوش سفر کرده اند از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا ، آلمان، لهستان، ژاپن، چین، انگلستان، عراق، چک، اتریش و سوییس بودند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش با بیان اینکه با خنک شدن هوا سفر جهانگردان به شوش شتاب بیشتری می گیرد، افزود: پیش بینی می شود شمار جهانگردانی که تا پایان امسال به شوش سفر می کنند از 12 هزار نفر فراتر رود.
وی اظهار داشت: این گردشگران در قالب چند گروه گردشگری از حدود 42 کشور دنیا از جاذبه های تاریخی و باستانی شوش دیدن می کنند و از نزدیک با بخشی از تاریخ و تمدن کهن ایران زمین آشنا می شوند.
دیناروند افزود: طی 6 ماهه نخست امسال حدود 135 هزار گردشگر داخلی نیز از آثار تاریخی، باستانی و مذهبی شوش دیدن کردند.
به گزارش ایرنا شهرستان شوش ظرفیت های بالایی از نظر تاریخی، مذهبی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد که می طلبد زیرساخت های تفریحی برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان ایجاد شوند.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.
این شهرستان با آثار باستانی منحصر بفرد و 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از جاذبه های گردشگری ایران است.
زیگورات چغازنبیل نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده و در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع شده است.
این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد و از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل بنا شده است.
شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7280/3022

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگر خارجی


شوش


حفاری