گردشگری و توریسم

ایران دارای تاریخ و مردمی با فرهنگ غنی است

جاسپر جاکوبز 26 ساله که به همراه همسرش رایان در سفری چند هفته ای به شهرهای مختلف ایران هم اکنون در کرمان حضور دارد ،روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه هفته از شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد، کرمان و شیراز دیدن کرده ایم صمیمیت توام با تواضع مردم این شهرها بسیار برای ما لذت بخش بوده است .
وی با بیان اینکه تصویر نادرستی از ایران در دنیای غرب وجود دارد ، اظهار امیدواری کرد که این تصویر بر مبنای واقعیات امروزی در دنیای غرب تغییر کند.
این دو دانشجوی دکترا افزودند : وقتی مردم (دوستان و همکاران) در هلند شنیدند که ما می خواهیم به ایران برویم، برخی از آن ها گفتند: « چرا ایران؟» آیا ایران امن است؟ که ما به آن ها قاطعانه پاسخ دادیم «بله» . زیرا پدر و مادر ما در سال گذشته به ایران سفر کرده بودند و تمایل زیادی داشتند که سفر به ایران و کرمان را تجربه کنیم.
به گفته این دو گردشگر هلندی ، ایران از نظر ما نه تنها امن است، بلکه کشوری زیبا با مردمی بسیار صمیمی است و در هر نقطه ای که قدم می گذاشتیم به ما «خوش آمد» می گفتند.
این زن و شوهر دانشجو افزودند: صحبت با مردم بومی برای ما بسیار خوشایند و لذت بخش است و دو مزیت دارد اول آنکه سطح دانش ما را در رابطه با فرهنگ و تاریخ منطقه بالا خواهد برد و دوم اینکه اطلاعات فوق می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
آنها براین باورند که قرار دادن نظرات و پیشنهادات در فضای مجازی به دلیل اهمیت ، جهان شمول بودن و تحولات دیجیتالی می تواند باعث ترغیب سایر گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایران شود.
به گفته رایان، مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند و خاطرات خوبی را با آن ها گذراندیم و در برنامه سفرهای آینده، ایران را دوباره جای خواهیم داد.
وی غذای ایرانی و سنتی مربوط به هر منطقه را بسیار لذیذ عنوان کرد و گفت: بسیار مهم است مردم منطقه ای بتوانند اعتماد گردشگران را جلب کنند فکر می کنیم که مردم ایران در این مسیر موفق عمل کرده اند و توانسته اند با رفتار صمیمانه و صادقانه خود باعث به وجود آوردن حس اعتماد شوند.
این گردشگر خارجی گفت : مسائلی در ایران وجود دارد که کنار آمدن با آن ها اندکی برای ما دشوار است مثلا وقتی که جاسپر برای دیدن یک مسابقه فوتبال در اصفهان حضور داشت، من به عنوان یک زن برای رفتن به ورزشگاه مجاز به ورود نبودم.
وی اظهار امیدواری کرد: با وجود این مسائل امیدواریم ایرانیان همچنان صمیمیت با گردشگران را حفظ کرده و کیفیت خدمات گردشگری را ارتقا بخشند.
آنان با اشاره به سفرشان به کرمان گفتند: آثار باستانی این شهر باستانی و قدیمی حکایت از تمدن دیرین و اصالت تاریخی آن دارد و جاذبه های مختلف در کرمان از جمله کویر لوت برای ما تجربه ای منحصر به فرد به وجود آورد.
9889/ 5054

انتهای پیام /*


فرهنگی


تاریخ


گردشگر هلندی


کرمان