گردشگری و توریسم

10 طرح گردشگری و صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها که مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار بیرجند نیز حضور داشتند، به خبرنگار ایرنا گفت: پنج طرح گردشگری، یک طرح میراث فرهنگی و چهار طرح صنایع دستی به مناسبت آغاز هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی به بهره برداری رسید.
حسنعلی فولادی اجرای شبکه برق متوسط جاده قدیم شوکت آباد را از جمله این طرح ها عنوان کرد و گفت: 196 میلیون تومان از محل اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی برای اجرای این طرح هزینه شده است.
وی افزود: آبرسانی به منطقه بند امیرشاه با 263 میلیون تومان، طرح گردشگری آبشار گیوک با 15 میلیون تومان و طرح گردشگری القور با 38 میلیون تومان اعتبار از دیگر طرح های افتتاح شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند بیان کرد: طرح گردشگری شوکت آباد با 41 میلیون تومان اعتبار و سفره خانه سنتی ملل با کمک بخش خصوصی نیز به بهره برداری رسید.
وی از افتتاح کارگاه تجمیعی صنایع دستی امیرآباد با 10 میلیون تومان سرمایه خبر داد و گفت: کارگاه تراش سنگ در حاجی آباد و کارگاه آموزش رنگ رزی سنتی از دیگر طرح های قابل افتتاح در شهرستان بیرجند بوده است.
فولادی با اشاره به افتتاح موزه عروسک ها در بیرجند افزود: در مجموع 10 طرح گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان بیرجند همزمان با آغاز هفته گردشگری افتتاح شد.
سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال 1980 میلادی تاکنون 27 سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد که این رویداد در تقویم خورشیدی همزمان با پنجم مهرماه است.
توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و کشور پهناور ایران با تاریخ و پیشینه کهن و برخورداری از تمدن باستانی و مواهب طبیعی بی شمار، توانایی بالایی در توسعه گردشگری دارد و از نظر وجود ظرفیت های میراث فرهنگی کشورمان را در زمره 10 کشور اول دنیا قلمداد می کنند.
تاکنون بیش از 830 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس استان خراسان جنوبی ثبت ملی شده است. این استان سه اثر ثبت جهانی دارد که باغ اکبریه بیرجند مشهورترین آنها است.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


بيرجند