گردشگری و توریسم

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان ورامین افتتاح شد

به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که به همت دفتر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورامین برپا شده ، ظرفیت های صنایع دستی ، گردشگری و بوم گردی شهرستان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : در این نمایشگاه 17 غرفه شامل هنرمندان صنایع دستی ، غرفه های بوم گردی و لباس های سنتی تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
ژیلا خدادادی افزود : هنرمندان خاتم کاری ، معرق و منبت ، شیشه کاری ، قلم زنی ، قالی بافی و سفال گری در این نمایشگاه آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این ، سه اقامتگاه بوم گردی روستایی که به تازگی مجور احداث گرفته اند ، ظرفیت ها و قابلیت های پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
خدادادی تعداد هنرمندان صنایع دستی فعال شهرستان را بیش از 80 نفر اعلام کرد.
وی گفت : شهرستان ورامین در حوزه های مختلف از جمله سفالگری و شیشه گری از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است به گونه ای که در روستای احمدآباد ، تمامی روستائیان به سفالگری مشغولند و بخش اعظمی از هنرمندان شیشه گر در شهرک صنعتی خیرآباد مستقرند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین تعداد واحدهای فعال تولید صنایع دستی ورامین را 60 واحد اعلام کرد.
نمایشگاه صنایع دستی ورامین به مدت دو روز در خیابان شهدا ، روبروی پاساژ توحید از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقمندان است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


گردشگري


ورامين