گردشگری و توریسم

تاسیسات گردشگری قم به سامانه های سایبری تجهیز می شوند

به گزارش ایرنا، حمید یزدانی روز پنجشنبه در«آیین گرامیداشت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری» در تالار شهر قم اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور و با توجه به سرعت و شتاب فزاینده فن آوری های ارتباطی، بخش گردشگری قم استفاده از ابزارهای نوین فن آوری اطلاعات را در دستور کار قرار داده است.
وی گردشگری و تغییر ماهیت به سمت الکترونیک شدن را شعار سال جاری سازمان جهانی گردشگری عنوان کرد و افزود: پیرو این شعار همه مسئولان و دست اندرکاران گردشگری در سطوح مختلف کشوری و استانی خود را ملزم به حرکت به سمت مکانیزه کردن فعالیت ها می دانند.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.
یزدانی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از تاسیسات گردشگری کشور تجهیز خود به امکانات فضای مجازی را آغاز کردند، گفت: به منظور الکترونیک شدن مراکز گردشگری قم، اقدام های خوبی با همکاری اداره کل فن آوری اطلاعات استان انجام شده و باید این کمک ها تا تجهیز کامل تاسیسات یاد شده ادامه داشته باشد، تا چشم انداز ترسیم شده مبنی بر جذب حداکثری زائر و گردشگر در راستای پویایی بیش از پیش این صنعت در استان تحقق پیدا کند.
در این آیین، از هتلداران و عاملان اجرایی برتر گردشگری قم تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این آیین لوح و سند ثبت معنوی هیات عزاداری امامزاده چهل اختران قم رونمایی و از پیرغلامان و جوانان این کانون و محفل عظیم عاشورایی استان قدردانی شد‌.
زیارتگاه امام موسی مبرقع که در قرن دهم هجری بنا شده محل قبور جمعی از سادات و امامزادگان از جمله فرزندان و اولادان امام موسی مبرقع(ع) است، ولی گفته می شود در این بقعه چهل زن، چهل مرد و بیست و پنج کودک، در مجموع صد و پنج تن دفن شدند. 

** مدیرکل فنی و حرفه ای قم نیز با اشاره به وجود 2 مرکز دانشگاهی، 10 مرکز دولتی و 200 آموزشگاه فنی و حرفه ای در قم، اظهار داشت: بخشی از این مراکز متعلق به حوزه صنایع دستی، هتلداری و اقامتی است.
احمد عطار نیا با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت های مربوط به آموزش هتلداری در استان افزود: با توجه به فعالیت یک مرکز تخصصی هتلداری در بیشتر شهرهای بزرگ کشور، ولی برغم ظرفیت های گردشگری در قم تاکنون هیچ مرکزی در این زمینه ایجاد نشده است.
وی مراکز آموزش هتلداری را زمینه ساز آموزش گردشکری و اقامتی و دارای سهم بسیار مهم در جذب توریست و گردشکر دانست و گفت: هم اکنون با توجه به مهیا نشدن این فرصت برای قم در تلاش هستیم یک مرکز تخصصی آموزش هتلداری را ایجاد کنیم.
وی افزود: در این راستا تدبیری اندیشده شده تا در برخی از هتل های شاخص استان از جمله هتل بین المللی و خورشید امکان آموزش هتلداری در زمینه های گردشگری، اقامتی و پذیرایی به کارآموزان فراهم شود.
عطار نیا ضمن اعلام آمادگی فنی و حرفه ای قم برای انعقاد قرارداد با هتلداران برای ارائه این آموزش ها تصریح کرد: هتل های طرف قرارداد به عنوان کارگزار فنی و حرفه ای در امر آموزش شناخته می شوند و شهریه های مصوب را دریافت و گواهی نامه معتبر و رسمی سازمان فنی و حرفه ای را نیز به کارآموزان اعطا می کنند.
7403 / 1175

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


قم


سامانه هاي سايبري