گردشگری و توریسم

همایش فعالان گردشگری الکترونیک کشور در قزوین برگزار شد

به گزارش ایرنا، فعالان گردشگری الکترونیک و صاحبات تاسیسات گردشگری از استان های مختلف کشور در این همایش تخصصی حضور پیدا کردند.
استاندار قزوین در این همایش گفت: روزآمدی و پیش بینی تغییرات و انطباق با آنها کلید موفقیت در حوزه گردشگری محسوب می شود.
عبدالمحمد زاهدی افزود: عرصه های مختلف در جهان به سرعت در حال تغییر هستند و گردشگری نیز از این تحولات مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه استفاده از فناوری اطلاعات یا گردشگری الکترونیک یکی از راه های موفقیت در جذب گردشگر است، اظهار داشت: در دنیای امروز که با سرعت زیادی شاهد تغییر و تحول هستیم باید روزآمد بوده و پیش بینی آینده را داشته باشیم تا از رقابت باز نمانیم.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه گردشگری علاوه بر ابعاد مادی دارای جنبه های فرهنگی معنوی و اجتناعی نیز هست،گفت: در همین راستا نقش گردشگری در صلح جهانی می تواند از همه فعالیت های دیپلماتیک اثربخش تر باشد.
زاهدی از گردشگری به عنوان یک صنعت بزرگ، پول ساز و اشتغالزا با گردشگری مالی بالا نام برد و گفت: اگر می خواهیم در این عرصه از رقبا جا نمانیم باید خود را به امکانات لازم مجهز کنیم که یکی از آنها استفاده مناسب از ظرفیت های فناوری اطلاعات است.
استاندار قزوین گفت: امروز گردشگران حتی در صورت حضور در نقاط دورافتاده و روستاهای دور دست خدمات الکترونیکی را مطالبه می کنند بنابراین بی توجهی به این حوزه می تواند ما را از اهداف خود برای رونق گردشگری دور سازد.
اساتید حوزه گردشگری در ادامه این همایش پیرامون مباحث مرتبط با گردشگری الکترونیک و راه های گسترش و توسعه آن به سخنرانی پرداختند.
حسن تقی زاده انصاری رییس جامعه گردشگری الکترونیک ایران، محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، بنفشه فراهانی مدرس بین المللی فدراسیون جهانی راهنمای گردشگری به همراه سعید صدری متخصص گردشگری الکترونیک و مرتضی احمدی مدرس دانشگاه سخنرانان این همایش بودند که صحبت های خود را در قالب یک کارگاه تخصصی مطرح کردند.
آموزش الکترونیک و گردشگری، فناوری بلک چین و ارزهای دیجیتال و کاربرد آن در گردشگری، انقلاب صنعتی چهارم و گردشگری و راه های تقویت گردشگری الکترونیک محور بحث ها و سخنرانی های این همایش بودند.
27 سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری نام گذاری شده است.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری الکترونیک


قزوین