گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

سرمایه گذاران آماده ورود به بخش گردشگری البرز هستند

رحیم بنامولائی روز پنجشنبه به مناسبت «روز جهانی گردشگری» به خبرنگار ایرنا گفت: انتظار می رود به پرسش های مطروح شده در خصوص راهکارهای «توسعه صنعت گردشگری» ، «موانع پیش رو»،
«اثرات رونق گردشگری در رشد کارآفرینی» ، «ایجاد اشتغال» و «تحول در اقتصاد جامعه» پاسخ داده شود.
وی اظهار داشت : البرز از طبیعت بسیار زیبا و جاذبه های فراوان تاریخی ، فرهنگی ، ورزشی و سلامت برخوردار است ، لذا زمینه لازم برای سرمایه گذاری خارجی فراهم است .
بنامولایی گفت: نشست چندی قبل فعالان اقتصادی کشور ترکیه و استان البرز با محور سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان برگزار شد که نتایج خوبی داشت.
وی اضافه کرد : در این نشست صاحبان سرمایه استان البرز و کشور ترکیه برای احداث هتل و نیز مجموعه های توریستی به ویژه در حاشیه 2 سد بزرگ طالقان و امیرکبیر و نیز بزرگترین مرکز اسکی کشور در البرز گفتگوهای مفیدی داشتند.
بنامولایی اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک بخش خصوصی البرز و پیمانکاران ترکیه در ساخت هتل و مجموعه های توریستی در این منطقه حرکت های مهمی انجام شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت : صنعت گردشگری نیازمند آن است که نگاه مدیران کشور به این صنعت پول ساز و کار آفرین با دانش روز همراه شود.
بنامولایی افزود: توسعه نیافتگی و فراهم نبودن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چالش های جدی در بخش صنعت گردشگری ایجاد کرده است .
وی گفت: توسعه صنعت گردشگری کمک موثری به درآمدزایی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار
خواهد بخشید.
استان البرز به وسعت تقریبی پنج هزارو 800 کیلومتر مربع بیش از 500 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده دارد که 271 اثر آنها ثبت ملی شده است .
جاذبه های کم نظیر رودخانه و جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت معروف است از جلوه هایی است که سالانه مورد بازدید میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی قرار میگ یرد.
شهرستان های کرج، طالقان، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس استان البرز هر یک به نوعی از جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی دیدنی برخوردارند.
ناشناخته ماندن ظرفیت های بالقوه ، شناسایی نشدن اهداف توسعه گردشگری ، ضعف درمعرفی بستر های گردشگری به گردشگران خارجی و کمبود زیرساخت های استاندارد و مدرن از جمله نارسایی های صنعت گردشگری استان البرز بشمار می رود.
7411/ 6155

انتهای پیام /*


اقتصاد


اتاق بازرگاني


گردشگري


سرمايه گذاران