گردشگری و توریسم

شهرها به فراخور مزیت های نسبی، پایگاه موضوعات فرهنگی شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید عباس صالحی روز چهارشنبه در دیدار و هم اندیشی پنج نماینده مجلس از حوزه‌های انتخابیه تهران، مازندران، ورامین، چهارمحال و بختیاری، مطالبات فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود را با وی در میان گذاشتند.
در این دیدار که سیدهادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد نیز حضور داشت، احمد لاشکی نماینده نوشهر، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی نمایندگان تهران و کاظمی بابا حیدری نماینده چهارمحال و بختیاری، ضمن تشکر از تعاملات مثبت معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه مجلس و نمایندگان مردم در خانه ملت، بر توسعه روزافزون این تعاملات تاکید کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدارها، ضمن صدور دستورات لازم برای تامین مطالبات فرهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مراجع ذی‌ربط، تعاملات روبه رشد دولت و مجلس را در جهت شکوفایی، نشاط و آرامش در جامعه موثر دانست.
صالحی گفت: بایسته است که شهرهای مختلف به فراخور و تناسب مزیت‌های نسبی خود پایگاه و پایلوت یک موضوع فرهنگی و هنری قرار گیرند و دستورالعمل نهایی پیدا کنند تا مسیر روشن و تصویر روشن‌تری در این عرصه ارایه کنیم .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اهمیت بنیادین فرهنگ و نقش آن به عنوان کلیدی‌ترین عنصر تحولات اجتماعی در جهان امروزی، دستیابی به توسعه فرهنگی مطلوب را مستلزم بازنگری در شرایط موجود و برنامه‌ریزی برای افزایش کمی و کیفی منابع دانست.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت آمایش فرهنگی در سطح کشور، گفت: این مهم جز در سایه تمرکز زدایی، به کارگیری ظرفیت‌های تازه، سیاستگذاری‌های نوین فرهنگی- اجتماعی و بهره‌مندی از راهبرد عدالت اجتماعی در تخصیص هدفمند خدمات میسر نمی‌شود.

** تعامل وزارت ارشاد و مجلس در دولت دوازدهم
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم پس از اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بدست گرفتن سکانداری وزارتخانه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، دیدارها وملاقات های مختلف و جداگانه ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان مختلف ادوار گذشته داشته است.
صالحی علاوه بر دیدار با نمایندگان در مرکز و محل ساختمان اصلی وزارتخانه متبوعش ، در سفرهای مختلف استانی دولت و یا انفرادی خود، همراهی و هم اندیشی با نمایندگان منتخب هر شهر و استان را مورد تاکید قرار داده و در تمامی برنامه های برگزارشده از آنها به عنوان میهمان دعوت کرده است.
این در حالی است که بصورت مستقیم نیز با کمیسیون فرهنگی مجلس در تعامل وهمکاری دو طرفه است و دراین مدت نیز بنا به درخواست این کمیسیون برای ارائه توضیحات حاضر شده و در نهایت آنها از توضیحات ارائه شده قانع شده اند.
عضو کابینه دولت دوازدهم همواره از مجلس شورای اسلامی که در فرصت‌گذاری‌ها درکمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و در صحن علنی به حوزه فرهنگ و هنر یاری رسانده اند، قدردانی کرده است.
صالحی درعین حال در صحن علنی ازمخالفان وهمچنین موافقان خود که فرصت گفت‌و گو را به عنوان راه‌حل اصلی فرهنگی و اجتماعی کشور میسر کردند قدردانی کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مردادماه سال جاری نیز دیدارهای جداگانه ای با 9 نماینده مجلس از حوزه های مختلف انتخابیه کشور داشت که در این ملاقات ها نیز دستورات لازم برای حل و فصل مسائل و مشکلات فرهنگی و هنری تمامی حوزه های انتخابیه در شهرستان ها و استان ها صادر شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

انتهای پیام /*


فرهنگی


وزارت ارشاد


مجلس شورای اسلامی


دیدار با نمایندگان