گردشگری و توریسم

گرداب بن نرده گذاری شد

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز چهارشنبه تاکید کرد: برای نرده گذاری حاشیه گرداب بن با هدف افزایش ایمنی گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این منطقه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات زیرساخت های گردشگری هزینه شده است.
وی افزود: در این طرح 500 متر نرده در اطراف و حاشیه منطقه گردشگری گرداب بن نصب شد.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: پیش از نرده گذاری حاشیه گرداب بن احتمال حوادثی مانند سقوط در آب، خفگی و غرق شدگی افراد وجود داشت که با این اقدام خطرات احتمالی این گونه حوادث به کمترین میزان ممکن رسید.
به گزارش ایرنا، گرداب بن یکی از مهمترین مناطق تفریحی چهارمحال و بختیاری بوده که سرچشمه آن کوهی است که گرداب در کنار آن به وجود آمده اما تاکنون کسی موفق به کشف محل سرچشمه اش نشده است.
چشمه سار زلال و بی پیرایه گرداب بن در پایه کوه افغان دریاچه ای با وسعت تقریبی 38 هزار متر مربع و عمق میانگین 10 متر ایجاد کرده که همه روزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.
مجتمع گردشگری گرداب بن در سال 1389 از طرف هیات دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.
جاده دسترسی مناسب، قرارگیری در مجاورت شهر، نزدیکی به جایگاه سی. ان. جی. (CNG) و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی، کمپ قایق رانی، نمازخانه، محل بازی کودکان و غیره جزو مهمترین زیرساخت های این کانون گردشگری محسوب می شود.
بن در 28 کیلومتری شهرکرد واقع است.
7362/2097

انتهای پیام /*


فرهنگي


گرداب بن


نرده گذاري


چهارمحال و بختياري