گردشگری و توریسم

کرمانشاه موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

به گزارش ایرنا ، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در کارگروه گردشگری استان افزود: «خدمات» از محورهای توسعه استان است و پرچمدار حوزه خدمات، حوزه گردشگری است که جز لاینفک زندگی خانواده های امروز است.
وی اظهار داشت : زلزله علاوه بر خسارتهای مالی و جانی، به حوزه گردشگری استان نیز خسارت وارد کرد، گردشگران عموما دنبال جایی بدون ریسک و بی خطر و‌ امن برای تفریح می‌گردند.
استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه گردشگری در سبد هزینه خانوارها جای خود را یافته است ، گفت : مدیران اگر عمیقا به گردشگری اعتقاد دارند شخصا در جلسات حضور یابند و اگر خود در جلسات کارگروه گردشگری حضور نداشته باشند، معاونانشان را نیز به این جلسات اعزام نکنند.
بازوند افزود: اگر گردشگران را به استان بکشانیم مردم خود وارد عرصه آماده سازی زیرساختها می شوند. کار اصلی در این زمینه، تبلیغات است. سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را برای تبلیغات لازم در این عرصه اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: همه مدیران استان باید به آقای بالایی مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کمک کنند تا در توسعه گردشگری تسریع ایجاد شود.
این مقام مسئول گفت: برای تحقق سند چشم انداز توسعه کرمانشاه 2020، مدیران نباید منتظر میراث فرهنگی بمانند، بلکه همه با هم باید با یک اجماع مدیریتی مانع از فرصت سوزی در این زمینه شویم.

** اصحاب رسانه تصویری مثبت از استان ارائه کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: باید با یک کار کارشناسی شده تدابیری اتخاذ شود که مردم کشورمان، کرمانشاه را با یک برند مشخص بشناسند.
هدایت حاتمی افزود: تبلیغات و برنامه سازی در حوزه گردشگری یک کار پیچیده و حرفه ای است که نیاز به استفاده از تجارب کارشناسان زبده دارد.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران به دنبال بهترین شاخصها برای انتخاب محل سرمایه‌ گذاری هستند‌. باید اصحاب رسانه کمک کنند که تصویری مثبت از استان به مردم کشور ارائه شود‌.

** مردم باید مهارت لازم را برای هم افزایی با گردشگران داشته باشند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم گفت: ظرفیتهای گردشگری و طبیعی کرمانشاه از موهبتهای خداوندی در این سرزمین است.
محمدابراهیم الهی تبار افزود: بینش و نگرش گردشگری باید در بین عموم مردم نهادینه شود و اقشار مختلف باید مهارتهای لازم را برای هم افزایی و رفتار با گردشگران داشته باشند.
وی اضافه کرد : اگر فرهنگ و نگاه گردشگری در میان مردم و مسئولان استان نهادینه شود، این ظرفیت عظیم می تواند در توسعه استان نقشی چشمگیر داشته باشد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه اظهار داشت : باید برای معرفی کرمانشاه به کشور، از ظرفیتهای تور لیدرها استفاده کرد و در قالب یک همایش این فرصت را برای استان ایجاد کرد.
الهی تبار گفت: پروژه کرمانشاه 2020 چشم انداز بسیار مطلوبی برای توسعه استان است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناخته شده است.
8066

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


برند گردشگري