گردشگری و توریسم

طرح های رویداد تبریز 2018 تا چهار سال تداوم دارد

مرتضی آبدار روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته گردشگری، افزود: بر این اساس تعداد 108 طرح بزرگ برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در قالب طرح های مربوط به رویداد تبریز 2018 تعریف شده است که طراحی، اجرا و تکمیل تعدادی از آنها تا چهار سال آینده به طول می انجامد.
وی اظهار داشت: علاوه بر طرح های فوق، تعداد 163 عنوان برنامه و رویداد فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری نیز برای تبریز 2018 پیش بینی شده است که تعدادی از آنها تاکنون برگزار شده و بقیه نیز تا پایان سال 2018 میلادی در تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.
آبدار به نحوه بودجه بندی و پیشنهادات آذربایجان شرقی به دولت برای رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و با بیان اینکه در مرحله اول اعتباری معادل 765 میلیارد تومان به دولت ارایه شد، گفت: اما این رقم با بررسی های ستاد ملی تبریز 2018 به 150میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و با امضای استاندار آذربایجان شرقی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دولت ارایه شد.
وی ادامه داد: اما این رقم نیز در نهایت به 50 میلیارد تومان تنزل یافت و با امضای معاون اول رییس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.
آبدار گفت: علاوه بر اعتبار فوق، مبلغی معادل 18 میلیارد تومان نیز برای هزینه های جاری رویداد تبریز 2018 تعلق و در اختیار کمیته تبلیغات و فرهنگی قرار گرفت.
وی اعلام کرد: تاکنون ریالی از اعتبارات فوق به استان جذب نشده است اما تا یک ماه آینده بخش قابل توجهی از آنها جذب می شود.
آبدار از تخصیص 20 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی برای تملک و تکمیل دانشگاه ربع رشیدی تبریز خبر داد.
وی، رویداد تبریز 2018 و انتخاب این کهن شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را فرصت تاریخی و طلایی برای رشد و رونق صنعت گردشگری کشور و استان دانست و افزود: طی مدتی که از این انتخاب سپری شده است برنامه ها، اقدامات و طرح های متنوع و مختلفی برای حوزه گردشگری منطقه تدارک و پیش بینی شده است که اجرای آنها می تواند تحولی شگرف در این حوزه را به وجود آورد.
آبدار یادآوری کرد: به دلیل همین انتخاب، امروز صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گام های مثبتی بر می دارد و به دلیل تبلیغات پیرامونی، بازدید از سایت های گردشگری مربوط به آذربایجان شرقی و تبریز از سالانه 200 هزار مورد به بیش از 10 میلیون بازدید افزایش داشته و طی دو سال اخیر رشد شاخص های گردشگری استان غیر قابل چشم پوشی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان نیازمند کارهای وسیع و اقدمات پایه ای است، گفت: در حالی که سال ها قبل آذربایجان شرقی جزو مقاصد گردشگری در ایران به شمار نمی رفت، امروز همردیف استان های گیلان و همدان قرار گرفته و امیدواریم با تداوم طرح های توسعه ای شاهد بهبود جایگاه گردشگری استان باشیم.
آبدار ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی ا بسیار وسیع، متنوع و نامحدود توصیف و اضافه کرد: برای این منظور باید تمامی دستگاه ها، تشکل های مردمی و رسانه ها دست به دست هم داده و برای گردشگرپذیر بودن استان کمک کنند.
3038/3071

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


تبريز 2018


آذربايجان شرقي