گردشگری و توریسم

صاحبان خانه های غیرمجاز گردشگری به دستگاه قضا معرفی می شوند

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: پیشنهاد و راهکار مسئولان ذیربط به کارگروه ارایه شود تا بتوانیم مصوبه شورای تامین را برای برخورد با این واحدها دریافت کنیم.
وی تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری می توانند مواردی که خلاف قانون عمل می کنند را به اداره اماکن و ضابط قانونی اعلام کنند تا برخورد شود.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: شهرداری برای تغییر کاربری املاک در صورت رعایت ضوابط،نباید دریافت کند و تنها در صورت تخلف به کمیسیون ماده 100 پرونده ارجاع داده می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: در این حوزه کرمان با تراکم کار و کمبود ساختمان مواجه هستیم و ساختمان مرکز اسناد که متعلق به میراث فرهنگی است باید تخلیه شود.
غلامرضا فرخی افزود: پیشنهاد می کنیم بازار قلعه کرمان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار گیرد که پس از 2 سال احیای آن به مالک اجراه پرداخت شود.
وی تصریح کرد: تامین اعتبارات برای ایجاد بازارچه صنایع دستی که دغدغه فعالان این حوزه است در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: یکی از دغدغه های های بخش خصوصی خانه ها و تورهای غیرمجاز گردشگری است که در کرمان گرفته است.
رییس انجمن هتلداران استان کرمان هم گفت: میزان پذیرش مسافر هتل های کرمان به 20 درصد رسیده و گردشگری در کرمان وضعیت بحرانی پیدا کرده است .
علی معین زاده افزود: برای نرخ بلیت‌ها، عوارض و مالیات باید راهکاری اندیشیده شود، در غیر اینصورت با ادامه این شرایط، تا چند سال آینده دیگر گردشگری به استان کرمان نمی آید.
وی با بیان اینکه فقط واحدهای مجوز دار باید قانون را رعایت کنند تاکید کرد: متاسفانه شاهد فعالیت های واحدهای غیرمجاز هستیم که هم در بحث اقامت گردشگران و هم در تورهای گردشگری فعالیت می کنند.
7437/ 5054

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


خانه هاي غير مجاز


قضا