گردشگری و توریسم

نمایشگاه میراث روستایی رودسر افتتاح شد

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رودسر روز یکشنبه در باره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ، نمایشگاه مشترکی از تولیدات صنایع دستی شهرستان نظیر چادرشب ، لباس محلی ، حصیر بافی ،نمدمالی ، رشتی دوزی و دیگر صنایع دستی تولیدی هنرمندان روستایی این شهرستان توسط این اداره و اداره فنی و حرفه ای شهرستان در حیاط هنرستان فنی و حرفه ای زینبیه و کار و دانش حجاب برگزار شده است.
لیلا رئوف افزود: هدف این نمایشگاه یک روزه آشنایی دانش آموزان با تولیدات صنایع دستی است که می تواند اشتغال را نیز در پی داشته باشد.
وی اظهارداشت:با توجه به ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد رودسر مکانی جهت احیای این صنعت بومی در قاسم آباد با نام خانه خلاقیت برای اشنایی گردشگران داخلی و خارجی از سال گذشته ایجاد شده است .
وی اضافه کرد: 50خانم در این کارگاه (خانه خلاقیت ) مشغول بافندگی هستند تا اقشار مختلف مردم و دانش آموزان با چادرشب بافی آشنا شوند.
وی تصریح کرد: یک بازارچه دائمی صنایع دستی نیز در پارک چابکسر این شهرستان به منظور آشنایی گردشگران و مردم محلی گشایش یافته است .
روز یکشنبه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه هیات همراه با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گیلان در هنرستان فنی و حرفه ای زینبیه و کار و دانش حجاب شهرستان رودسر از این نمایشگاه نیز دیدن کرد.
امسال سال تحصیلی در استان گیلان با حضور 375 هزار دانش آموز و 28 هزار کادر فعال آموزشی و اداری آغاز شده است.
رودسر با داشتن حدود 145هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد. این شهرستان پنج هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه و پسرانه دارد.
6029 /6030

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نمايشگاه