گردشگری و توریسم

کاوش باستان شناسی تپه سرقلعه لواسان آغاز شد

علی رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاوش های باستان شناسی تا 19 مهر ماه در این منطقه تاریخی ادامه خواهد داشت که در حال حاضر گمانه زنی عرصه و حریم آن توسط گروه باستان شناسی به سرپرستی محمدرضا نعمتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه قدمت این تپه تاریخی به دوره سلجوقیان باز می گردد اظهار داشت: بخشی از ساختمان این قلعه تاریخی از جمله سیستم خدماتی و حمام کشف شد که در این خصوص اداره میراث فرهنگی شهرستان و شورای اسلامی منطقه در جهت گمانه زنی بیشتر برای اکتشافات هماهنگی لازم را انجام می دهند.
رفیعی تصریح کرد: در صدد هستیم تا پس از کاوش ها موزه ای در منطقه نمونه گردشگری لواسان بزرگ در جهت معرفی این منطقه تاریخی ایجاد کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شمیرانات افزود: در حال حاضر 17 تپه تاریخی با قدمت چند هزار ساله در سطح شهرستان شمیرانات وجود دارد که در نظر داریم با تخصیص اعتبارات استانی عملیات کاوش تپه تنگل خانه را در روستای برگ جهان انجام دهیم.
رفیعی افزود: در این خصوص برای حفاظت بیشتر از این تپه تابلوی هشدار دهنده را نصب کرده ایم تا از تخریب و تعرض به این حریم جلوگیری شود.
به گفته وی در حال حاضر 61 بنای ثبتی و حریم 5 محدوده تاریخی در شهرستان شمیرانات وجود دارد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


تپه سر قلعه


باستان شناسي