گردشگری و توریسم

موزه تاریخ پزشکی بوشهرثبت بین‌المللی شد

به گزارش ایرنا، عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی ایران گفت: این موزه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری پس از گرفتن مجوزهای رسمی و ثبت به‌عنوان موزه از سوی کمیته بین‌ المللی موزه‌های دانشگاهی شورای بین‌المللی موزه‌ها به ‌عنوان دومین موزه پزشکی کشور به ثبت رسید.
فاطمه احمدی افزود: این موزه هفتمین موزه دانشگاهی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اهمیت موزه‌های دانشگاهی در جامعه، اظهارداشت: برای ثبت موزه در شورای بین‌المللی موزه‌ها دارا بودن چارت سازمانی دریکی از دانشگاه‌ها و گرفتن مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری الزامی است .
احمدی یادآورشد: پیش‌ ازاین موزه ملی تاریخ پزشکی، موزه تربیت ‌معلم دانشگاه مشهد، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز، موزه های مقدم و نگارستان دانشگاه تهران و موزه فنی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر نیز در کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ثبت‌ شده‌اند.
وی یادآورشد: موزه تاریخ پزشکی خلیج‌ فارس با دارا بودن اشیا با ارزش تاریخی از دوران عیلامیان تا قرن اخیر از شنبه تا پنج ‌شنبه از ساعت 8 الی 13 در عمارت تاریخی دهدشتی واقع در خیابان انقلاب کوچه انقلاب 22 بوشهر به ‌صورت رایگان پذیرای علاقه‌ مندان است.
6047/6045

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


موزه پزشکی


خلیج فارس


دانشگاه بوشهر