گردشگری و توریسم

مجتمع های آبدرمانی در اردبیل احداث می شود

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: احداث مجتمع ها باید با رویکرد رونق پزشکی آبدرمانی و با آخرین متدهای روز دنیا همراه باشد.
او گفت: استفاده از آب های گرم معدنی صرفا به عنوان استخر شنا کافی نیست و باید از قابلیت استان در حوزه آب های گرم معدنی استفاده حداکثری داشته باشیم.
استاندار اردبیل با اشاره به مطالعات گسترده در ماه های اخیر در زمینه رونق پزشکی آبدرمانی در این استان اضافه کرد: با اساتید دانشگاه های استانبول نیز در این زمینه هم اندیشی هایی صورت گرفته است.
بهنامجو افزود: در راستای احداث مجتمع ها ضروری است بخش خصوصی نیز پای کار بوده و نسبت به سرمایه گذاری در این راستا اقدام کند و ما آماده حمایت از بخش خصوصی هستیم.
او همچنین بر لزوم بهره گیری بهینه از ظرفیت های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: گردشگری محور اصلی توسعه استان است و انتظار می رود تمام مسئولان دستگاه ها نسبت به توسعه گردشگری مشارکت داشته باشند.
رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این جلسه از آمادگی این استان برای میزبانی از دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو خبر داد و گفت: اردبیل قابلیت های متعددی در حوزه گردشگری سلامت دارد و می تواند در این رویداد توانمندی های خود را تشریح کند.
حسین پیرموذن اضافه کرد: در این رویداد می توان بسته های سرمایه گذاری گردشگری در اختیار متقاضیان قرار داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز از مطالعه و برنامه ریزی برای راه اندازی خوشه گردشگری سلامت در این استان خبر داد.
نادر فلاحی گفت: خوشه گردشگری سلامت می تواند تمامی فعالان این حوزه را تجمیع و نسبت به رونق این بخش رویکرد جدیدی را برنامه ریزی کند.
او افزود: راه اندازی خوشه گردشگری سلامت توسط معاونت سرمایه گذاری اداره کل برنامه ریزی خواهد شد.
فلاحی گفت: گردشگری سلامت یکی از قابلیت های شاخص اردبیل است که به واسطه واقع شدن این استان در مرز شمال غرب کشور می توان این استان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت معرفی کرد.
استان اردبیل یکی از مناطق مهم گردشگری ایران می باشد، این استان به داشتن آب های گرم خود در شهرستان های سرعین و مشگین شهر شهره می باشد.
در شهرستان های نیر، کوثر و اردبیل نیز آب های معدنی گرم وجود داشته و همه ساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از آنها به استان سفر می کنند.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


استاندار


اردبيل


آبدرماني