گردشگری و توریسم

کربلا امروز میعادگاه میلیون ها دلداده حسینی است

به گزارش ایرنا، در حالی که مناطق اطراف حرم های مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) از ساعت 9 صبح به وقت محلی با برگزاری آیین مقتل خوانی مملو از جمعیت شد با نزدیک شدن به ظهر عاشورا حضور مردم هر لحظه بیشتر می شود.
هم اکنون تمام خیابان ها و معابر منتهی به حرم امام حسین (ع) شاهد خیل عظیم زائرانی است که پای پیاده خود را به حرم می رسانند تا در مراسم های ویژه ظهر و عصر عاشورا حضور داشته باشند.
آنها با شتاب و اشتیاق خود را به بین الحرمین می رسانند تا به خیل عظیم زائرانی به پیوندند که از ساعات اولیه صبح آیین با شکوه مقتل خوانی را برگزار کردند و سپس تا زمان اقامه نماز ظهر و عصر به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
شیعیان عراق تا دقایقی دیگر در مهمترین آیین عاشورایی این کشور در کربلای معلا شرکت می کنند، آیینی بسیار باشکوه که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با آتش زدن خیمه ها آغاز می شود و با برپایی مراسم حماسی ‘رکضه طویریج’ به اوج خود می رسد.
بسیاری از زائران امروز پس از پایان مراسم های عاشورا در کربلا راهی نجف اشرف می شوند تا به زیارت امیرمومنان علی (ع) بشتابند.
مراسم های عزاداری حسینی در عراق در طول ماه محرم تا روز چهلم (20 صفر) ادامه دارد و حسن ختام مراسم های عزاداری محرم آیین های اربعین حسینی است که مردم از نقاط مختلف پای پیاده عازم حرم حسینی می شوند تا با اباعبدالله الحسین (ع) تجدید بیعت کنند.
علاوه برای مراسم های عزاداری مرکزی که در کربلا هرساله در محرم الحرام برگزار می شود، مراسم های مختلفی در شهرهای مختلف عراق نیز برگزار می شود که از جمله آنها آیین های تعزیه است که در عراق به آن ‘تشابیه’ می گویند.
برخی از مراسم های تشابیه در برخی استان ها به صورت گسترده برگزار می شود و با حضور باشکوه عزاداران همراه است.
آیین های عاشورای حسینی امسال نیز در میان تدابیر ویژه امنیتی برگزار شد وتاکنون هیچ حادثه یا خلل امنیتی در کربلا رخ نداده است.
حضور زائران عزادار ایرانی نیز امسال همانند سنوات گذشته در کنار براداران عراقی و دیگر زائران عزادار از کشورهای مختلف عربی و اسلامی نیز باشکوه و پرشور برگزار شد.
خاورم*10*380**

انتهای پیام /*


فرهنگي


عراق


عاشورا


کربلا