گردشگری و توریسم

گردشگری می تواند راهگشای تنگنای اقتصاد اردستان باشد

حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، صنعت گردشگری را در دسترس ترین راهبرد پیشرفت اردستان دانست و بیان کرد: تغییر و توسعه در بخش گردشگری مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده و می تواند تامین کننده بخش زیادی از کاستی های بخش تولید، اشتغال و برخی دیگر از مسائل اقتصادی جامعه باشد.
وی افزود: مهمترین راهبرد اولویت دار تعریف شده برای توسعه اردستان نیز گردشگری است و در این راستا ستاد توسعه و خدمات سفر و طرح جامع گردشگری این شهرستان تدوین خواهد شد.
فرماندار اردستان تاکید کرد: اقدام هایی که در این راستا انجامشان ضروری است، باید هدفگذاری و سیاست های دستگاه های ذیربط نیز در یک مسیر هدایت شوند.
وی اضافه کرد: بر این اساس سند آمایش سرزمینی اردستان جهت توسعه نقاط مختلف این شهرستان بر اساس ظرفیت های موجود آنها تهیه و تدوین خواهد شد.
تاملی همچنین گفت: با توجه به اینکه پیش تر از سوی استانداری اصفهان در زمینه گردشگری اردستان مطالعاتی انجام شده، کمیته ویژه ای برای بررسی فرصت ها، تهدیدها و برجسته سازی ظرفیت های حوزه گردشگری این شهرستان شکل خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، 67 اثر ثبت در فهرست ملی، یک اثر ثبت جهانی، 78 محوطه باستانی، 2 بافت تاریخی و سه کمپ کویرنوردی در شهرستان اردستان وجود دارد.
بنابر اعلام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، تنها افزون بر 30 هزار نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی 97 از جاذبه های این شهرستان دیدن کردند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


اقتصاد


اردستان