گردشگری و توریسم

واحدهای پذیرایی بین راهی کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می شوند

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فرمانداران هر شهرستان نیز باید با قوت و جدیت در این راستا ورود و نسبت به شناسایی و شناسنامه دار کردن این واحدها اقدام کنند.
وی یادآور شد: بیش از 120 واحد پذیرایی و اردوگاهی بین راهی در سطح جاده‌های ارتباطی استان که بدون مجوز و غیرضابطه مند مشغول فعالیت هستند به چالشی جدی برای مردم و دستگاه‌های مختلف تبدیل شده‌اند.
فیلی ادامه داد: برخی از این واحدهای پذیرایی که در قالب اردوگاه‌های گردشگری و خدمات رفاهی هستند به صورت غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مختلف نظارتی ایجاد شده‌اند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این واحدهای پذیرایی موجب بروز مشکلات و خطراتی در زمینه ایمنی راه‌ها، تخریب منابع طبیعی و چالش‌های زیست محیطی در استان شده‌اند.
وی تصریح کرد: برخی از این واحدها حتی به صورت شبانه اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز و تولید زغال می‌کنند که برای تعدادی نیز در همین راستا پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این تعداد واحد پذیرایی بین راهی در سطح جاده‌های استان هم اینک بدون کمترین نظارت در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
محمود باقری اظهار داشت: این واحدها و اردوگاه‌های تفریحی و خدماتی سالها بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز در حاشیه جاده‌ها کرده‌اند و هیچ اهرم نظارتی برای کنترل و شناسایی و ساماندهی آنان تاکنون وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه 71 مورد از این واحدها در جاده‌های بین راهی در شهرستان بویراحمد است، گفت: با توجه به اشتغالزایی حدود 500 نفر در این مراکز و واحدها باید قبل از برخوردهای قضایی از طریق راهکارهای قانونی و منطقی نسبت به آگاه کردن صاحبان این واحدها برای گرفتن مجوزهای لازم و شناسنامه دار کردن آنها اقدام کرد.
اختصاص یک هزار متر زمین برای ایجاد بازارچه سنتی صنایع دستی در یاسوج، همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، خدمات رسان و نظارتی برای احداث واحدهای بوم گردی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها و همچنین همکاری دستگاه‌های نظارتی به ویژه منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد شهرک گردشگری سلامت از دیگر مصوبات و دستورکارهای مهم نشست کارگروه گردشگری امروز در کهگیلویه و بویراحمد بود.
3016/6110

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


واحدهاي پذيرايي بين راهي


كهگيلويه وبويراحمد