گردشگری و توریسم

دفاع از مظلوم دلیل احترام زرتشتیان به امام حسین است

رستم کاوسیان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشق و ارادت خاص زرتشتیان به امام حسین (ع) ریشه تاریخی دارد و با آغاز محرم و عاشورا به اوج خود می رسد.
وی ادامه داد: فردی که در دفاع از مظلوم، آرمان ها و اهداف الهی حاضر به شهادت خود و خانواده اش شد، بسیار لایق احترام است و این در وجود آن حضرت کاملا عیان است.
به گفته این موبد زرتشتی از دیرباز، خانواده اش احترام خاصی به امام حسین (ع) و فرزندان آن حضرت قائل بوده و هستند ، همه ساله در محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا نذر و هدایایی در این ارتباط در نظر می گیرند.
کاوسیان زاده 58 ساله که صاحب سه فرزند و دفترخانه ازدواج و طلاق در یزد دارد، تصریح کرد: به احترام ماه محرم و عاشورای حسینی در این ایام هیچ ازدواج و طلاقی برای زرتشتیان ثبت نمی شود.
وی به اهمیت حفظ وحدت بین ایرانیان در مسائل مختلف اشاره کرد و یادآور شد: یزد از جمله شهرهای ایران است که مظهر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله زرتشتیان، مسلمانان و یهودیان است و از گذشته بسیار دور تاکنون آنها در کنار هم در کمال آرامش و آسایش زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند.
این موبد زرتشتی با اشاره به قیام امام حسین (ع) در محرم سال 61 هجری قمری بر همدلی و حفظ وحدت مردم ایران در راستای اهداف و برنامه های انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری تاکید کرد.
کاوسیان زاده تاکنون در چندین همایش پیرغلامان امام حسین (ع) در استان یزد و ایران از سوی مسئولان امر تجلیل شد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 6 هزار نفر آنها پیرو آیین « آشو زرتشت» پیامبر ایران باستان هستند که عمدتا در شهرهای یزد، تفت، اردکان و میبد زندگی می کنند.
شمار پیروان زرتشت در جهان حدود 150 تا 200 هزار تن تخمین زده می شود که از این تعداد حدود 30 هزار نفر در ایران ساکن هستند.
زرتشتیان ایران یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند و هم اکنون یکی از 11 عضو شورای شهر یزد نیز از اقلیت زرتشتی است.
7536/ 2047/

انتهای پیام /*


فرهنگی


موبد زرتشتی


امام حسین


استان یزد