گردشگری و توریسم

18 پرونده بوم گردی بخش مرکزی سیاهکل به بانک معرفی شدند

زهرا میراعلمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا ، سهمیه شهرستان سیاهکل در بخش بوم گردی را 285 سهمیه شامل احداث و نیز مرمت عنوان و اضافه کرد: از این تعداد سهم بخش مرکزی، 125 تقاضاست.
وی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر شهرستان سیاهکل در بخش گردشگری افزود: عمده تقاضاهایی که به بخش مرکزی برای دریافت تسهیلات بوم گردی ارائه شده، در روستاهای محور جاده سیاهکل به دیلمان تا آبشار لونک است.
بخشدار مرکزی سیاهکل سقف تسهیلات پرداختی در حوزه بوم گردی را در بخش مرمت ساختمان قدیمی حدود 30 تا 50 میلیون تومان برای هر واحد و در بخش احداث 250 تا 300 میلیون تومان ذکر و تصریح کرد: محدودیتی در بخش پرداخت تسهیلات نداریم.
وی با بیان اینکه اهتمام بر آن است تا معماری کهن گیلان حفظ شود، گفت: مهمترین روستاهای گردشگرمحور که تقاضا برای ایجاد واحدهای بوم گردی نیز در آنها ارائه شده؛ علاوه بر مسیر سیاهکل به دیلمان، روستاهای خرارود، فشتال و ازبرم است که مناطقی بکر در سیاهکل هستند.
شهرستان سیاهکل با 2 بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و محور سیاهکل به دیلمان که از دل جنگل های بکر می گذرد، یکی از مسیرهای گردشگری است.
7297 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


سياهكل


بوم گردي


گيلان