گردشگری و توریسم

تسهیلات سرمایه گذاری گردشگری خراسان جنوبی افزایش یافت

مرتضی عربی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به حمایت های دولت و پرداخت تسهیلات میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری افزایش زیادی داشته است.
وی با اشاره به در دست احداث بودن 6 هتل در خراسان جنوبی افزود: براساس ضوابط حداقل 70 درصد میزان سرمایه گذاری کل برای هر طرح پیشنهادی پرداخت می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان های فردوس و طبس بیشترین میزان سرمایه گذاری را در بخش گردشگری داشته اند.
وی در خصوص میزان اشتغال پایدار در حوزه گردشگری گفت: از آنجا که اشتغال پایدار به شرایط زیادی بستگی دارد، ثبات اقتصادی، سیاسی جامعه و روابط بین المللی مهمترین عوامل ثبات اشتغال در بخش گردشگری هستند.
عربی افزود: حمایت های دولت از جمله معافیت های مالیاتی نقش بسزایی در رونق این صنعت دارد.
وی همچنین از افزایش 18 درصدی رشد اقامت کنندگان در استان، نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 647 هزار و 700 مسافر از ابتدای امسال وارد استان شده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: بیشترین بازدید جاذبه های استان از باغ و عمارت جهانی اکبریه، باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند و آستانه مبارکه حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) طبس و بیشترین بازدید جاذبه طبیعی استان از بیابان لوت در نهبندان و کال جنی، چشمه مرتضی علی در طبس انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 51 هزار و 758 گردشگر در واحدهای اقامت داشته که یک هزار و 145 نفر آنها گردشگر خارجی بوده اند.
9893 * 6054

انتهای پیام /*


اقتصاد


سرمایه گذاری


گردشگری


میراث فرهنگی