گردشگری و توریسم

ایمن سازی سی و سه پل اصفهان ضروری است

به گزارش ایرنا، طرح حفاظ بندی و ایمن سازی دهانه ها فوقانی سی و سه پل و طرح احیای چهارباغ عباسی روز چهارشنبه با حضور مدیرکل حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیرکل میراث فرهنگی استان به تصویب نهایی رسید.
سید هادی احمدی افزود : این ایمن سازی باید بر مبنای سه شاخصه برگشت پذیر بودن، زیبا بودن و اجرای بی نقص صورت گیرد.
وی اظهارداشت : در صورت لزوم و تایید اعضای شورای فنی می توان طرح اصلی ایمن سازی پل را از طریق فراخوان عمومی و اجرای یک مسابقه علمی با نظر تمامی صاحبنظران ادامه داد.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان یادآور شد : تلاش شده تا طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل در راستای رفع خطر عبور عابران با رعایت اصل قابل برگشت بودن و رعایت اصل حداقل تاثیر منظری اجرا شود.
فریدون الله یاری تاکید کرد : انتخاب حفاظ دهانه ‌های ۳۳ پل با تاکید بر حفظ ابعاد تاریخی آن صورت می گیرد.
طرح ایجاد حفاظ بر روی سی و سه پل در 2 سال گذشته با توجه به سقوط چند نفر از بالای پل قوت گرفت اما چگونگی نصب این حفاظ مورد بحث بود.
به گزارش ایرنا، سی وسه پل یا پل ‘ الله وردی خان ‘ شاهکاری از آثار دوران صفوی و یکی از قدیمی و طولانی ترین پل های تاریخی زاینده رود است که 400 سال قبل بر بستر این روز بنا شد.
این پل 295 متر درازا و 14 متر پهنا دارد و درازترین پل زاینده رود است که در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.
سی و سه پل، یکی از اصلی ترین محورهای تردد پیاده رو در مرکز کلانشهر اصفهان و پل رابط بین نیمه شمالی و جنوبی این شهر محسوب می شود و روزانه هزاران نفر از روی آن تردد می کنند.
بر این اساس در مرداد ماه امسال، حفاظ های کابلی با هدف صیانت از دهانه ها و رواق های سی و سه پل و هشدار برای نزدیک نشدن به لبه های پل، در این بنای تاریخی نصب شد.
/6026/6994

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


سي و سه پل


اصفهان