گردشگری و توریسم

3500 نفر از پایگاه ملی حسنلوی نقده بازدید کردند

حسن شیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 200 نفر از این بازدیدکنندگان، گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی بوده اند.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین های ویژه ای نظیر نوروزگاه، معرفی در رسانه ها، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در محل، مستقر بودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده های اصلی منتهی به این پایگاه، مهمترین دلایل جذب و افزایش گردشگر به شمار می رود.
وی ادامه داد: این مجموعه تاریخی از سال 1382 برای انجام مطالعات علمی و فنی به پایگاه ملی تبدیل شده است و در حال حاضر در لیست موقت ثبت جهانی قرار دارد.
مدیر پایگاه ملی حسنلو با تاکید بر اینکه گردشگران از ساعت 9 تا 19 می توانند از این اثر باستانی بازدید کنند، بیان کرد: از سال 1392 نیز موزه ای در کنار این مجموعه تاریخی راه اندازی و 124 اثر کشف شده از تپه حسنلو در آن به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد و با قدمت هشت هزار ساله یکی از مهمترین سایت های باستانی ایران با شهرت جهانی است.
این اثر در سال 1344 به شماره 485 در فهرست آثار ملی ثبت شد و جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت سه هزار ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می شود.
در حال حاضر منطقه تاریخی حسنلو، جهت انجام فعالیت های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری آذربایجان غربی به شمار می رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.
8135/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


پايگاه حسنلو


نقده