گردشگری و توریسم

سه اثر تاریخی در اردستان بهسازی شد

مهدی مشهدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: لایروبی و مرمت قنات دو طبقه محله مون شهر اردستان که سال 95 به عنوان بیستمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، با اعتبار 790 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.
وی افزود: بازسازی خانه تاریخی توحیدی متعلق به دوره قاجاریه شامل تراشیدن اندود دیوارها، سم پاشی و مبارزه با موریانه، قاب بندی، گچ و خاک، سیم کاه گل و بازسازی سقف زیر زمین با مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارهای ردیف زیرساخت گردشگری بافت تاریخی زواره اجرا شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان کرد: بهسازی حسینیه بزرگ زواره شامل سبک سازی و کف فرش پشت بام، مقاوم سازی تعدادی از ستون ها و کاه گل بام با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای بافت تاریخی نیز پایان یافت.
وی همچنین اضافه کرد: ساخت سرویس بهداشتی در بافت تاریخی زواره با زیربنای 60 مترمربع و اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون ریال افزون بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهرستان اردستان با برخورداری از یک اثر ثبت جهانی، 67 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، 2 بافت تاریخی و 78 محوطه باستانی در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


اثر تاريخي


بازسازي


اردستان