گردشگری و توریسم

خانه های بوم گردی در ایجرود توسعه می یابد

توحید سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستاهای گلابر، خویین و ارکویین سه روستای هدف گردشگری ایجرود هستند، افزود: هم اکنون 9 خانه بوم گردی در سطح این شهرستان پذیرای گردشگران است.
وی ادامه داد: در پی این هستیم تا تعداد اقامتگاه های بوم گردی را در شهرستان افزایش دهیم و اکنون نیز تعداد قابل توجهی از متقاضیان این حوزه در سامانه ‘کارا’ جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.
سلیمی به ظرفیت های موجود در روستای هدف گردشگری گلابر اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است در خصوص واگذاری سد گلابر یا به میراث فرهنگی و یا به بخش خصوصی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تا پایان ماه جاری تصمیم گیری شود.
وی افزود: هم اکنون شرکت آب منطقه ای استان سد گلابر را تحت تملک خود دارد ولی در خصوص ایجاد زیر ساخت های گردشگری پیرامون این سد اقدام خاصی انجام نداده است.
فرماندار شهرستان ایجرود به وجود جادبه های تاریخی و طبیعی گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هر از چندگاهی تورهای گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری ایجرود به این شهرستان سفر می کنند.
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود از بیش 170 اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان، 43 اثر ثبت ملی شده است.
حمام تاریخی روستای جوقین، مسجد جوقین، مسجد جامع گلابر، چهل پله گلابر، حمام خویین، میل خویین و غار دست کنده دژمنده از جمله آثار تاریخی برجسته در شهرستان ایجرود هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایجرود با مساحت یکهزار و 829 کیلومتر مربع، بیش از 33 هزار نفر جمعیت دارد که 91 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.
3088/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


بوم گردي


توسعه


ايجرود