گردشگری و توریسم

بناهای تاریخی دارای مالک خصوصی با تعامل قابل نگهداری است

محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از بناهای تاریخی و آثار طبیعی بافق از قدمت و ارزش بالایی برخوردارند، اظهار داشت: تاکنون اهمیت و توجه چندانی برای این آثار نشده و باید همه مردم و مسوولان نسبت به حفظ میراث گذشتگان احساس مسوولیت داشته باشند.
وی تصریح کرد: مالکان بناهای تاریخی با همکاری ادارات و مساعدت میراث فرهنگی شهرستان از تخریب این سرمایه های ارزشمند جلوگیری کنند.
فرماندار بافق با بیان اینکه میراث فرهنگی متعلق به یک نسل نیست خاطرنشان کرد: میراثی که در این حوزه از گذشتگان به ما رسیده باید به نسل های دیگر منتقل شود.
وی در خصوص بازدید از کهن خانه بافق نیز گفت: این خانه قدیمی در محله قلعه (انتهای خیابان شیخ محمدتقی بافقی) قرار دارد و ساخت آن متعلق به دوره صفویه است.
زاده رحمانی کهن خانه را از آثار ارزشمند بافق دانست و گفت: این بنا دارای 12 اتاق است که 6 اتاق در طبقه نخست و همین تعداد نیز در طبقه دوم این بنا ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: فرمانداری برای کمک به مرمت و جلوگیری از تخریب آثار و میراث گذشتگان آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل با اداره میراث فرهنگی دارد.
200 اثر تاریخی در شهرستان بافق وجود دارد که 43 اثر در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حفاظت


شهرستان بافق