گردشگری و توریسم

شهرداری ها جاذبه های تاریخی البرز را معرفی کنند

به گزارش ایرنا، فخرالدین صابری روز سه شنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نظرآباد، افزود: نصب تابلو و راهنمایی معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی نقش موثری در جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بودجه و امکانات لازم برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان ندارد، انتظار می رود شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی با نصب تابلو در مکان های مناسب و جاده ها، این جاذبه ها را به گردشگران معرفی کنند.
وی بیان داشت: شهرستان نظرآباد یکی از مناطق دارای ویژگی های ارزشمند صنعتی، کشاورزی ، دامداری و جاذبه های تاریخی فرهنگی است که تپه 9هزار ساله ازبکی نمونه بارز میراث فرهنگی منطقه به شمار می رود.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان البرز عدم تعامل شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این استان به منظور استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی مسیر 90 کیلومتری کرج به قزوین است.
وی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی در هیچ زمینه‌ای درآمد ندارد و با توجه به همین موضوع پرداخت مبالغ بسیار بالا برای تامین تابلوهای شهری و بین راهی برای ما کاری دشوار است.
صابری با اشاره به اهمیت موضوع معرفی جاذبه های گردشگری استان گفت: معرفی جاذبه های فرهنگی تاریخی و گردشگری استان البرز یک وظیفه عمومی است که برای میراث فرهنگی استان عایدی نخواهد داشت بلکه باعث رونق اقتصادی بیش از پیش استان البرز خواهد شد.
وی افزود: تا زمانی که یک حرکت و یک هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط صورت نپذیرد و به همراه آن یک عزم عمومی ایجاد نشود هیچ تحولی در عرصه صنعت گردشگری به وجود نخواهد آمد.
استان البرز دارای حدود 450 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی است.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


البرز