گردشگری و توریسم

دریاچه نمک و فسیل آباد در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت می شوند

به گزارش ایرنا، مجید نوری روز دوشنبه به خبرنگاران بیان کرد: این اثر به عنوان بزرگترین دریاچه نمک کشور که در بین سه استان اصفهان، قم و سمنان واقع است، آسانترین مسیر دسترسی را با واقع شدن در فاصله ای 50 کیلومتری با آران و بیدگل در استان اصفهان دارد.
وی افزود: دریاچه نمک در محدوده شهرستان آران و بیدگل ابعادی برابر با 55 کیلومتر در 35 کیلومتر مربع دارد و البته قرار است که همه دریاچه و عرصه آن بزودی تعیین حریم شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل شرح داد: 15 پرونده در کارگروه میراث طبیعی کشور جهت ثبت ملی تصویب شده که از پنج اثر مربوط به استان اصفهان، 2 اثر از این شهرستان بود.
وی گفت: همچنین محوطه طبیعی فسیل آباد در ابوزیدآباد واقع در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل نیز واجد ارزش ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی شناخته شد که مربوط به دوره چهارم زمین شناسی (هلوسن) است و با توجه به حجم بالای فسیل های نرم تنان و گیاهان در آن منطقه، به بهشت دیرینه شناسان در کشور مطرح است.
نوری اضافه کرد: ثبت نهایی دریاچه نمک در مرحله های پایانی است و کار ثبت فسیل آباد ابوزیدآباد در فاصله 30 کیلومتری شمال شرقی آران و بیدگل هم انجام شده و بزودی شماره ثبت آن تعیین می شود.
وی ثبت این اثرهای طبیعی را نقطه عطفی در کارنامه میراث فرهنگی آران و بیدگل دانست و بیان کرد: ثبت این اثرها بحث حفاظت از مناطق طبیعی را پر رنگ می کند و موجب رونق گردشگری و پژوهش نیز خواهد شد.
شهرستان آران و بیدگل با 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست ملی در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


آثار طبيعي


ثبت ملي


آران و بيدگل