گردشگری و توریسم

جشنواره قابلیت های گردشگری در خلخال برگزار شد

به گزارش ایرنا ، سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال روز دوشنبه در این مراسم به ظرفیت های گسترده خلخال در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: این شهرستان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابلیت سرمایه گذاری دارد و آماده دریافت طرح های سرمایه گذاری و بررسی در کمترین زمان هستیم.
محمد رضا شایقی افزود: تسهیل روند سرمایه گذاری از وظایف اداره میراث فرهنگی است و به منظور توسعه گردشگری شهرستان طرح های سرمایه گذاری مورد حمایت ویژه است.
او در زمینه ظرفیت های تاریخی این شهرستان نیز اظهار داشت: 42 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت های متعددی در این شهرستان وجود دارد و رشته هایی از جمله گلیم، جاجیم، سنگ تراشی، منبت کاری و جاجیم بافی در این شهرستان تولید می شود.
فرماندار خلخال نیز در این جشنواره به جاذبه های متعدد گردشگری این شهرستان تاکید کرد و افزود: از جمله مناظر و چشم اندازهای طبیعی شهرستان خلخال اصلی ترین جاذبه ها است.
فریدون بابایی افزود: مناطق طبیعی این شهرستان مستعد طرح های گردشگری حتی برای فصول سرد سال و زمستان هستند و آماده حمایت از طرح های گردشگری هستیم.
او همچنین با اشاره به اینکه پنج روستای هدف گردشگری در این شهرستان واقع شده ، بوم گردی را از قابلیت های سرمایه گذاری خلخال برشمرد.
او به اجرای طرح هایی از جمله قصر چوبی و پل ازناو اشاره کرد و گفت: هر 2 طرح مورد حمایت است و از ایده های خلاقانه دیگر نیز با اعطای تسهیلات حمایت می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود 12کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
شهرستان خلخال استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره


گردشگري


خلخال