گردشگری و توریسم

باغ رحیم آباد بیرجند از لیست مزایده بنیاد مستضعفان حذف شد

حسن رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از انتشار مزایده بنیاد مستضعفان و قرار گرفتن باغ واقع در خیابان مدرس بیرجند در لیست این مزایده اعتراض هایی واصل شد که در توافق صورت گرفته این باغ از لیست مذکور حذف شد.
وی افزود: آنچه در آگهی بنیاد آمده باغچه ای مشتمل بر چند اصله درخت و فاقد هرگونه بنا است که در حریم باغ و عمارت رحیم آباد قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خرید و فروش اینگونه فضاها منع قانونی ندارد گفت: بهره بردار موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی بوده و هر گونه ساخت و ساز در آن ممنوع است.
وی بیان کرد: باغ و عمارت رحیم آباد در تملک میراث فرهنگی است و بنیاد هیچ مداخله ای در مالکیت آن ندارد.
فرماندار بیرجند نیز 2 روز قبل در اینستاگرام خود با انتشار عکس آگهی مزایده املاک بنیاد مستضعفان نوشت: فروش باغ مجاور باغ رحیم آباد باید متوقف شود.
علی ناصری در ادامه عنوان کرد: این باغ ثبت ملی نشده ولی صلاح بر این است از لیست مزایده حذف شود.
وی در ادامه این نوشته اینستاگرامی گفته است؛ قبلا با مسئولان بنیاد مستضعفان مذاکره شده بود تا در خصوص ساماندهی وضعیت، کاربری و بهره برداری از املاک آن سازمان در بیرجند، یک بررسی کارشناسی و توافق 2 طرفه بین بنیاد و مسئولان استان صورت بگیرد لذا این مزایده، نقض آن توافق (غیرمکتوب) است.
فرماندار بیرجند در پست بعدی خود پس از حذف نام باغ رحیم آباد از لیست آگهی مزایده عمومی فروش املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نوشته است که مطالبه عمومی و پیگیری فرمانداری نتیجه داد.
9893 * 6054

انتهای پیام /*


اجتماعي


باغ رحيم اباد


ميراث فرهنگي


مزايده بنياد مستضعفان