گردشگری و توریسم

آثار تاریخی‌فرهنگی هلند در تهران به نمایش در می‌آید

به‌گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان اظهار کرد: مجموعه ای با بیش از 300 اثر باستان شناسی و هنری مربوط به کشور هلند در مهرماه امسال در محل موزه ملی ایران به نمایش درخواهد آمد.
او افزود: پیش از این نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه ملی ایران با عنوان «ایران؛ مهد تمدن» در موزه درنتز هلند برگزار شده که تا آبان‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: نمایشگاه باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتز شامل بیش از 300 اثر از آثار باستان شناسی و آثار هنری قرون 18 تا 20 هلند است که در اواسط مهرماه گشایش می‌یابد.
مونسان تأکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از آثار سایر فرهنگ‌های جهان در موزه ملی ایران، تأییدی بر عزم کشور ما در تعاملات فرهنگی و ارتباط پویا با سایر ملل جهان است.
مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور نیز فروردین امسال به ایرنا گفته بود: «بریتیش میوزیوم» انگلستان در اواخر بهار و موزه تاریخی هلند در اوایل پاییز امسال، میزبان نمایشگاهی از اشیای باستانی ایران خواهند بود که نمایشگاه اول هنوز تحقق پیدا نکرده است.
به گزارش ایرنا، موزه درنتز (Drents) در شهر آسن (Assen) هلند قرار دارد، این موزه با بیش از 160 سال قدمت، در استان درنته در شمال هلند بوده و دارای آثاری از دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر است.
موزهٔ ملی، معروف به «موزه مادر ایران»، سال گذشته در راستای رونق بخشی به مراودات و تبادلات نمایشگاهی بین المللی با موزه های مطرح دنیا، برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که با استقبال چشمگیر مردم و مسئولان مواجه شد.
بر همین اساس، نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایش آثار باستانی از ارمنستان در مهرماه، آثاری از کره جنوبی در آبان ماه و 56 اثر متعلق به موزه لوور فرانسه در اسفند ماه 96 در موزه ملی برپا شد که نمایش 56 اثر موزه لوور از تمدنهای جهان با تمدید در اواسط تیر به پایان رسید.
فراهنگ**3079**1055

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آثار باستانی


هلند