اخبار گردشگری

گسترش همکاری های محیط زیستی ایران با فنلاند و الجزایر

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان محیط زیست ایران با وزرای محیط زیست فنلاند، استونی و الجزایر دیدار کرد و طرفین بر تعمیق روابط محیط زیستی کشورها تاکید کردند.

ناصر مقدسی که برای شرکت در دومین نشست مقدماتی مشترک مقامات عالیرتبه مجمع محیط زیست سازمان ملل و کمیته نمایندگان دائمی به استونی سفر کرده با چند تن از وزرای کشورهای خارجی دیدار و گفت و گو کرد.

وی که در جایگاه نایب رییس در نشست هیات رییسه مجمع محیط زیست ملل متحد در استونی حضور دارد با ‘تیلی کاینن’ وزیر محیط زیست فنلاند ملاقات کرد.

در این ملاقات طرفین بر فعال سازی همکاری های دو جانبه تاکید داشته و وزیر فنلاندی با توجه به شرکت خود در کنفرانس تکنولوژی پاک که در سال 2016 در تهران برگزار شد، آمادگی فنلاند را در تعمیق همکاری ها به ویژه در خصوص مدیریت پسماند و بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت سواحل و آلودگی دریا، پایش زیست محیطی و مدیریت داده ها اعلام کرد.

در این خصوص طرفین توافق کردند که برنامه اجرایی یاد داشت تفاهم موجود تهیه و زمینه عملیاتی شدن آن از طریق بخش خصوصی و یا دولتی حسب مورد فراهم شود.

همچنین مقدسی با ‘سیم کیسلر’ وزیر محیط زیست استونی و رییس کنونی مجمع جهانی محیط زیست ملل متحد، زمینه های مشترک محیط زیستی دو کشور مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

مدیریت دیجیتالی فرآیند های محیط زیستی، ارزیابی زیست محیطی طرح ها به ویژه معادن، مدیریت پایدار جنگل و شهر هوشمند از جمله موضوعات مشترکی بود که طرفین تمایل خود را به همکاری اعلام داشتند.

همچنین در ملاقات مقدسی با فاطیما زرواتی وزیر محیط زیست و انرژی های تجدید پذیر الجزایر زمینه های مشترک همکاری دو طرف مورد بحث قرار گرفت، زرواتی موضوع پدیده گرد و غبار، تداوم خشکسالی، مدیریت پسماند، اقتصاد بازچرخانی و تغییرات اقلیمی را از مقولاتی مطرح کرد که طرفین می توانند تجربیات و الگو های موفق خود را مبادله کنند که در این خصوص توافق شد که یادداشت تفاهم سنواتی به روز رسانی و عملیاتی شود.

دومین نشست مقدماتی مشترک مقامات عالیرتبه مجمع محیط زیست سازمان ملل و کمیته نمایندگان دائمی 15 و 16 شهریورماه در استونی برگزار شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.