گردشگری و توریسم

نمایشگاه ملی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه که آثار هنرمندان کشور را در 100 غرفه به نمایش گذاشته است با هدف معرفی و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی کشورمان به مدت 6 روز ( تا 23 شهریور ) برپاست.
در این نمایشگاه آثار صنایع دستی کشور از جمله قلمزنی و زیورآلات اصفهان، البسه محلی کرمانشاه، قفل سازی سنتی چهارمحال و بختیاری، حکاکی روی سنگ های نیمه قیمتی خراسان شمالی و سفال سنتی لعابدار مازندران به نمایش در آمده است.
سوزن دوزی و خامه دوزی سیستان و بلوچستان، زیور آلات سنتی سمنان، کپو بافی خوزستان، رو دوزی مرکزی، زرتشتی دوزی، صنایع دستی دریایی بوشهر و هرمزگان و حوله بافی سنتی خراسان جنوبی از دیگر صنایع دستی به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.
این نمایشگاه از امروز تا جمعه هفته جاری هر روز از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.
در جریان برگزاری این نمایشگاه سوغات استان های کشور از جمله آب انار کردستان، زغفران قائنات خراسان رضوی، آبلیموی جهرم شیراز، حلوا ارده یزد، کشک و قارا سمیرم اصفهان نیز به علاقه مندان عرضه می شود.
از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.
خاطرنشان می شود؛ شورای جهانی صنایع دستی روز چهاردهم شهریور 1394، اصفهان را از بین 6 شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
6020 / 2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


نمايشگاه


اصفهان