گردشگری و توریسم

406 هزار گردشگر در اماکن اقامتی قزوین اسکان یافتند

محمد علی حضرتی ها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اماکن شامل هتل ها و میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافرها، کمپ های گردشگری و سایر فضاهای اقامتی بوده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: اماکن اقامتی یاد شده حداقل برای یک شب و حداکثر پنج شب پذیرای میهمانان و گردشگران ورودی به استان بوده اند.
حضرتی ها با بیان اینکه حضور گردشگران در استان افزایش یافته و بدنبال آن شاهد رشد اقامت مسافران در هتل ها و میهمان پذیرها و اقامتگاه های بوم گردی هستیم، یادآور شد: سال گذشته 542 هزار نفر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند که پیش بینی می شود این رقم برای سال جاری بیش از این رقم باشد.
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری برای ساخت هتل و مراکز اقامتی در قزوین استقبال می کنیم، اظهار داشت: مراکز اقامتی استان با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود در آن در حال رشد و توسعه هستند به گونه ای که امسال 25 مجوز ایجاد اقامتگاه های بوم گردی صادر کرده ایم.
استان قزوین هم اکنون دارای 3 هتل یک ستاره، 6 هتل دوستاره،3 هتل سه ستاره، 2 هتل چهار ستاره، هفت هتل آپارتمان، هفت اقامتگاه بوم گردی و 76 خانه مسافر است.
استان قزوین با کمتر از یک درصد مساحت کشور دارای یک هزار و 346 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


قزوين