گردشگری و توریسم

دو سوم صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید می شود

به گزارش ایرنا، جعفر جعفرصالحی روز شنبه در حاشیه همایش توسعه بوم گردی و صنایع دستی منطقه کاشان در مشهد اردهال به خبرنگاران بیان کرد: سفال، سرامیک، کاشی دست ساز و مصنوعات فلزی به عنوان مهمترین تولیدات و صادرات صنایع دستی استان اصفهان محسوب می شود.
وی بدون اشاره به میزان تولید استان اصفهان در این حوزه افزود: باید ارزش گذاری صنایع دستی در کشور را متعادل نگه داریم تا با این اقدام زمینه رقابت در بازار هدف فراهم شده و اعتماد مشتریان نیز جلب شود.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: کمیته های مشترکی به همین منظور با اتحادیه صنایع دستی تشکیل شده تا ارزش گذاری و کدگذاری قیمت ها در این مسیر تصمیم گیری و نهایی شود.
او عنوان کرد: صنایع دستی می تواند جایگزینی بسیار ارزشمند برای صادرات نفتی شود و از این رو باید نگاه های علمی، مطابق نیازهای روز و سلیقه مشتری بر این حوزه حکمفرما باشد، در غیر این صورت به تدریج از بین می رود.
جعفرصالحی گفت: برای جلوگیری از این امر مرکز نوآوری و شکوفایی صنایع دستی در استان اصفهان دایر شده و هم اکنون این مرکز در مرحله استقرار ابزارهای تحقیقاتی است.
وی در ادامه بر لزوم توجه به بازاریابی، برپایی نمایشگاه های ترویجی، کمک به فعالان بخش خصوصی، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی صنایع دستی، آموزش هنرمندان و علاقه مندان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان یکی از بزرگترین مرکزهای تولید صنایع دستی کشور مانند زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.
دومین همایش توسعه و ترویج بوم گردی و صنایع دستی کاشان و آران و بیدگل با حضور معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران این شهرستان ها به میزبانی مشهد اردهال برگزار شد.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


استان اصفهان


كاشان