گردشگری و توریسم

مدیران گردشگری استانبول و اردبیل بر همکاری متقابل تاکید کردند

به گزارش روز جمعه ایرنا، چوشکون یلماز مدیرکل فرهنگ و گردشگری شهر استانبول در دیدار با هیات استان اردبیل با اشاره به حساسیت ویژه حوزه گردشگری در ترکیه گفت: در شهر استانبول در بخش گردشگری کارهای مهمی انجام شده و برای ساماندهی به این امر در مراکز پلیس، ‘پلیس توریسم’ راه اندازی شده است تا اگر مشکلی برای کسی پیش آمد، بتواند برطرف کند و برای این منظور مرکز تلفن دایر جهت پاسخگویی به مشکلات توریست ها راه اندازی شده است.
وی با ابراز امیدواری برای همکاری با بخش گردشگری در اردبیل افزود: هم اکنون گردشگران ایرانی در ترکیه به خصوص در شهر استانبول رتبه دوم را دارند.
وی با اشاره به وجود ارتباطات مطلوب بین ترکیه و ایران بیان کرد: ماه گذشته حدود یک میلیون و 730 هزار گردشگر خارجی وارد استانبول شدند که بیش از 450 هزار نفر از آنها ایرانی بودند.
بهروز ندایی معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با معرفی ظرفیت های گردشگری استان اردبیل گفت: سال گذشته هشت میلیون گردشگر به استان اردبیل سفر کردند و این رغبت در حال افزایش است.
وی با اشاره به تمایل ایران به همکاری با ترکیه در صنعت توریسم به خصوص در زمینه آب درمانی افزود: استان اردبیل بیش از 110 مرکز آّب درمانی دارد و قطب آبدرمانی ایران به شمار می رود.
وی با دعوت از مدیرکل فرهنگ و گردشگری استانبول برای سفر به استان اردبیل بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با امضای تفاهم نامه، در خصوص آموزش استادان ایرانی در بحث آب درمانی به صورت متقابل همکاری کنیم.
نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این دیدار خواستار مبادله گردشگر بین استان اردبیل و کشور ترکیه شد.
وی با اشاره به تجربه مطلوب ترکیه در خصوص آب درمانی، خواستار همکاری بیشتر و استفاده از این تجربه از طریق آموزش استادان این رشته شد.
سهراب رحیمی کارشناس فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاری فرهنگی و گردشگری بین ایران و ترکیه و به خصوص شهر استانبول شد و گفت: حضور گردشگران دو طرف در کشور مقابل یک فرصت برای آشنایی بیشتر با همدیگر است.
وی ظرفیت های گردشگری ایران و ترکیه به خصوص در حوزه فرهنگی و آثار تاریخی را کم نظیر خواند و با اشاره به وجود آثار تاریخی دوره صفویه در اردبیل و آثاری مربوط به همان دوران در استانبول، خواستار حضور گردشگران ترک در ایران به خصوص شهر اردبیل شد.
وی جریان سفر گردشگران بین ایران و ترکیه را نامتوازن خواند و خواستار برنامه ریزی برای حضور بیشتر گردشگران ترک در ایران شد.
خاورم/1905

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


همکاری متقابل


استانبول و اردبیل