گردشگری و توریسم

دومین جشنواره فرهنگی و هنری روستا در عباس آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره به منظور معرفی آیین و رسوم کهن مردم منطقه ، جاذبه های گردشگری و چشم انداز های بومی و محلی در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری برگزار شد.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های تنکابن و عباس آباد در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت که در این جشنواره تلاش شده تا با اجرای موسیقی محلی ، جشن خرمن ، بازی های بومی ، اجرای موسیقی آیینی سنتی ، نقاشی در طبیعت ، بازار سنتی عرضه محصولات و صنایع دستی و خوراکی های سنتی فضایی شاد برای مسافران و حاضران فراهم شود.
نادر سحرخیز افزود : اینگونه جشنواره ها باعث ایجاد شور و نشاط عمومی ، حفظ و احیاء میراث معنوی و همگرایی در بین روستائیان و معرفی توانمندی های روستا و توسعه ظرفیت بوم گردی در روستاها می شود.
به گفته سحر خیز ، آئین های سنتی و بازی‌های بومی و محلی به عنوان گنجینه‌ای از باورهای فرهنگی اقوام و هویت و فرهنگ کشور دارای نشاط و پیوستگی عمیق با زندگی و معیشت مردم است.
وی اظهار داشت : با توجه به اینکه گردشگران زیادی در فصل تابستان از جاذبه های شهرستان عباس آباد به خصوص در روستاها دیدن می کنند، برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند تاثیر عمیقی در اعتلای فرهنگ این شهرستان داشته باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های تنکابن و عباس آباد تصریح کرد : بازی های بومی، محلی و ورزش های روستایی می تواند زمینه مناسب برای جذب گردشگر باشد چرا که با گسترش علم و تکنولوژی بسیاری از افراد مایل به دیدن و آشنا شدن با ظرفیت های بکر هر استان هستند.
نخستین جشنواره فرهنگی و هنری کوچه های روستا سال گذشته در روستای ماشل آباد شهرستان عباس آباد برگزار شده بود.
شهرستان 50 هزار نفری عباس آباد با برخورداری از حدود 10 واحد اقامتی همراه با 800 تخت ، 150 واحد خانه مسافر ، 2 واحد بوم گردی ، 10 واحد پذیرایی ،31 کیوسک اطلاع رسانی گردشگری ، 5 اثرتاریخی و یک اثر طبیعی (غاردانیال ) در غرب مازندران قرار دارد.
/1602/7513/1654

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


جشنواره روستا


عباس آباد