گردشگری و توریسم

رباط خوشاب فردوس اقامتگاه بوم گردی می شود

روح الله صداقت طالبی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن بنای تاریخی رباط خوشاب در حاشیه محور اصلی تردد مسافران و گردشگران و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهرستان و جلوگیری از فرسایش و تخریب، این بنای تاریخی به سرمایه گذار بومی واگذار و عملیات اجرایی و راه اندازی این اقامتگاه بوم گردی واقع در کیلومتر40 محور دیهوک – فردوس آغاز شد.
وی اظهار داشت: بنای تاریخی رباط خوشاب از بناهای دوره قاجاریه است که در مسیر ارتباطی شهرهای مرکزی و جنوبی ایران به خراسان ساخته شده و این بنا با توجه به آب گوارایی که در مجاورت رباط جریان داشته، به خوشاب معروف است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: با توجه به گذشت زمان و فرسایش بنای تاریخی رباط خوشاب، احیای بناهای تاریخی و واگذاری آن به بخش خصوصی یکی از ابعاد عرصه گردشگری است که جذب سرمایه و در پی آن اشتغالزایی را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوابگوی تسریع در مرمت بناهای تاریخی نیست از این رو با اجرای درست سیاست‌گذاری بناهای تاریخی به منظور احیا و بهره برداری، علاوه بر ایجاد زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سبب ایجاد رونق در حوزه اقتصاد منطقه نیز می‌شود.
صداقت طالبی برآورد هزینه ساخت اقامتگاه بوم گردی رباط خوشاب را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اقامتگاه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مرکز شهرستان فردوس در 195 کیلومتری بیرجند است.
بنابر اعلام مسئولان محلی استقرار فردوس در راه های ارتباطی استان های جنوبی و شرقی کشور به خراسان رضوی سبب شده است که سالانه 10 میلیون مسافر از این شهرستان عبور کنند.
9865*3028

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


فردوس