گردشگری و توریسم

ورودی تکاب با نماد تخت سلیمان بازسازی می شود

به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با بیان اینکه وروری جاده های این شهرستان باید معرف جایگاه تاریخی و باستانی تکاب باشد، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و بررسی های صورت گرفته در ورودی تکاب از مسیر شاهین دژ (سه راهی پهلوان-تخت سلیمان) نماد باستانی دروازه جنوب شرقی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در سه سمت این سه راهی ساخته می شود.
وی ادامه داد: ورودی های شهر تکاب نیازمند بهسازی و زیباسازی است و شهرداری و اداره راه و شهرسازی باید در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی با اشاره به ایده مناسب بازسازی نمادهای تخت سلیمان در ورودی های شهر تکاب اضافه کرد: ساخت دروازه باستانی تخت سلیمان در ورودی تکاب و ابتدای جاده منتهی به تخت سلیمان موجب بهبود وضعیت زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگر شده و چهره تکاب را با ظرفیت های تاریخی و باستانی منطقه آمیخته می کند.
فرماندار تکاب افزود: برای حل مشکلات ترافیکی شهر، ادارات و دستگاه های اجرایی همکاری و تعامل با یکدیگر را افزایش دهند.
مکرمی با بیان اینکه تقویت فرهنگ ترافیکی در شهرستان ضروری است، گفت: اداره آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داشته باشد و در این زمینه منشوری از مقررات و نکات ترافیکی و آموزشی تهیه و در محوطه مدارس نصب کند.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
این محوطه تاریخی سالانه پذیرای بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی است اما از زیرساخت های گردشگری از جمله راه های دسترسی مناسب بهره مند نیست.
چمن متحرک چملی گل، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سالهاست از مشکلات و کمبودهای عمده در بخش های مختلف از جمله راه های دسترسی نامناسب رنج می برد.
7514/ 3020/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث جهاني


تخت سليمان


جاده تكاب