گردشگری و توریسم

37 قطعه عتیقه در جیرفت کشف شد

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ،غلامرضا فرخی افزود: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه رصد و پایش جرایم علیه مواریث تاریخی و فرهنگی و به ‌محض اطلاع از خبر واصله مربوط به نگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان جیرفت با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه موفق به شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی شدند.
وی بیان کرد: تیم عملیات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مراجعه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، 37 قطعه شی شامل 11 قلم شی فلزی، پنج قلم شی سنگی، یک قلم شی از جنس استخوان، 6 قطعه سکه، 2 عدد مدال و 12 قلم مهره کشف و ضبط و در این رابطه نیز یک نفر را دستگیر کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی بخشی از اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آنها احتمالا به دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و معاصر بازمی گردد و بخشی دیگر نیز فاقد هرگونه ارزش تاریخی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد، تاکید کرد: در زمان حاضر تمامی محوطه ها و اماکن باستانی و تاریخی استان کرمان به صورت شبانه روزی کنترل و رصد می شوند و با هرگونه اقدام برای حفاری غیرمجاز در این قبیل اماکن به شدت برخورد می شود.
اماکن و محوطه های باستانی و تاریخی متعدد و با ارزشی در استان کرمان وجود دارد که حفاری های باستان شناسی در دست انجام است.
نیروهای یگان حفاظت این سازمان در قالب 40 پایگاه بطور شبانه روزی از محوطه های تاریخی، باستانی و اماکن موزه ای این استان پاسداری می کند.
شهرستان تاریخی جیرفت در 240کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
7437/ 5054

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


عتیقه


جیرفت