اخبار گردشگری

۲۰ میلیون اثر تاریخی و طبیعی در موزه ملی برزیل سوخت

بر اثر آتش سوزی گسترده در موزه ملی برزیل در ریو دوژانیرو مجموعه ای ارزشمند از ۲۰ میلیون اثر تاریخی از تمدن های مصر و روم باستان تا فسیل های دایناسور در آتش سوختند.

موزه ملی ۲۰۰ ساله برزیل که مهم ترین و قدیمی ترین موزه تاریخی و علمی در سراسر این کشور است از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر روز گذشته طعمه حریق بسیار گسترده ای شده است و آتش نشانان در تلاشند بتوانند بخش هایی از مجموعه ۲۰ میلیون اثر تاریخی نگداری شده در این موزه را از میان شعله های آتش بیرون بکشند. 

موزه ملی برزیل که وابسته به دانشگاه فدرال ریودوژانیرو است دارای چندین بخش مختلف از جمله مردم شناسی، باستان شناسی و دیرینه شناسی است و از لحاظ اهمیت با موزه بریتانیا مقایسه می شود این در حالی است که موزه بریتانیا محل نگهداری ۸ میلیون اثر تاریخی است و موزه ملی برزیل میزبان ۲۰ میلیون اثر بوده است. 

از مهم ترین آثار نگهداری شده در این موزه می توان به آثار تاریخی مربوط به مصر، روم و یونان باستان، اولین فسیل های یافت شده در برزیل شامل فسیل یک دایناسور، اسکلت انسانی با قدمت ۱۲ هزار سال و یک شهاب سنگ قدیمی اشاره کرد. 

«روبرتو روبادی» سخنگوی اداره آتش نشانی شهر ریودوژانیرو توضیح داد هنوز از علت وقوع این آتش سوزی مهیب و تعداد مجروحان احتمالی این حادثه اطلاعی نداریم اما ۸۰ نیروی آتش نشان با فعالیت خود آتش را تحت کنترل درآورده اند و تا چند ساعت آینده آتش خاموش می شود. با کمک کارمندان موزه بخش هایی از اشیاء نگهداری شده در موزه را خارج کرده ایم. 

«مایکل تمر» رئیس جمهور برزیل در بیانیه ای اعلام کرد امروز، روزی غم انگیز برای مردم برزیل بود و ۲۰۰ سال کار، تحقیق و دانش از دست رفت.

 «لوئیس فرناندو دایاس» نایب رئیس موزه ملی برزیل نیز گفت این موزه تاریخی از کمبود بودجه فراوانی رنج می برد. حالا همه می خواهند کمک کنند اما پپش از این هیچ حمایتی از ما نشده است. 

«ارسلو کریولا » شهردار ریودوژانیرو نیز از لزوم بازسازی مجدد موزه ملی برزیل صحبت کرده و گفته این موزه باید دوباره باید با همه جزئیات ساخته شود حتی اگر آثار آن دیگر اصل نباشند. 

برزیل که بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی محسوب می شود در حال حاضر بزرگ ترین رکود اقتصادی چند دهه اخیرش را تجربه می کند و در این میان ریودوژانیرو نیز به سبب کاهش قیمت نفت که از منابع اصلی درآمدی آن است و همچنین سوء مدیریت و فساد ضربه بزرگی خورده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.