اخبار گردشگری

افزایش 77 درصدی گردشگران در مصر

آمارهای رسمی منتشر شده سوی مقامات مصری از افزایش ۷۷ درصدی شمار گردشگران خارجی ورودی به این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی حکایت دارد.

شمار گردشگرانی که نیمه نخست سال جاری میلادی کشور باستانی مصر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند با رشد ۴۱ درصدی نسب به مدت مشابه سال گذشته به حدود پنج میلیون نفر رسیده است که این تعداد توریست درآمد شش ماهه صنعت گردشگری مصر را به رقم چشمگیر ۴.۸ میلیارد دلار رسانده است. 

صنعت گردشگری مصر که یکی از اصلی ترین منابع درآمد ارزی این کشور محسوب می شود، از سال ۲۰۱۱ و بروز ناآرامی هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک انجامید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت حیاتی در مصر هر بار با برور بحرانی جدید به تعویق می افتاد.

مصر در سال ۲۰۱۰ و پیش از شروع ناآرامی ها در این کشور میزبان سالانه نزدیک به ۱۵ میلیون توریست خارجی بود. 

در ژوئن یک حمله تروریستی در معبدی در شهر اقصر مصر که می توانست به قتل عام توریست ها منجر شود توسط نیروهای پلیس دفع شد اما پس از آن تروریست های داعش که در آن زمان شرق صحرای سینا را در دست داشتند، با بمب گذاری در یک هواپیمای روسی به مقصد مصر و کشتن ۲۲۴ نفر، گردشگری مصر را بیش از پیش با بحرانی عمیق رو به رو کردند.

پس از این بمب گذاری تروریستی، روسیه تمامی پروازهای خود را به مقصد مصر به حالت تعلیق درآورد و بریتانیا نیز پرواز خطوط هوایی اش را به مقصد شرم الشیخ متوقف کرد.

در نتیجه این اتفاقات شمار گردشگران خارجی در مصر از رقم ۹.۳ میلیون در سال ۲۰۱۶ به۵.۳ میلیون در سال بعد از آن تنزل پیدا کرد، اما با بازگشت آرامش به این کشور باستانی صنعت گردشگری مصر به تدریج در حال احیای مجدد و رسیدن به دوران اوج است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.