گردشگری و توریسم

مدت اقامت گردشگران در استان اردبیل افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری غدیر در منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل افزود : سالانه بیش از هشت میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان وارد استان اردبیل می شوند وطرح هایی که در این حوزه طی چند سال اخیر به اجرا درآمده این تعداد را به شکل چشمگیر افزایش داده و بر میزان ماندگاری و استفاده هرچه بیشتر از امکانات و جاذبه های سیاحتی منطقه خواهد افزود.
وی با اشاره اینکه اکثریت قریب به اتفاق این گردشگران در فصول گرم سال به اردبیل سفر می کنند،اظهار داشت: جلوه های پاییزی و زمستانی منحصر به فرد اردبیل نیز می توانند برای عده زیادی از مسافران و به خصوص علاقه مندان به طبیعت گردی جاذبه داشته باشد.
بهنامجو ادامه داد: برای همین منظور وبا هدف خارج کردن استان اردبیل از فصلی بودن، ایده زمستان بیدار مطرح و برنامه هایی برای مسافرت گردشگران ایرانی وخارجی به این استان در فصول سرد سال به اجرا گذاشته شده است.
استاندار اردبیل افزود: علاوه بر اجرای طرح هایی که می توانند جذابیت خاصی را در فصول سرد برای گردشگران داشته باشند تامین زیرساخت های لازم برای پذیرایی مناسب از مسافران زمستانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
بهنامجو بیان کرد: کار بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل که اهداف کلان و طرح های گردشگری را دنبال می کند از مدتی قبل آغاز شده و طی 10 ماه آینده به پایان می رسد و نتیجه آن به منظور بهره گیری مطلوب در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.
استاندار اردبیل با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری استان اردبیل گفت: علاوه بر کمک هایی که دولت به واسطه ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می دهد مبلغ 88 هزار میلیارد ریال نیز ازطریق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای این منظور به استانها تخصیص یافته است.
استاندار اردبیل همچنین کمبود هتل ها در استان را یادآوری و اظهار داشت: برای جبران این کاستی به خصوص در نقاطی مانند مجتمع تفریحی شورابیل ، شهرداری ها تخفیف های مناسبی را در زمینه عوارض و پروانه ساخت به سرمایه گذاران می دهند و شواهد از استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در هتل سازی استان حکایت دارد.
او با اشاره به اینکه داشته های ارزشمند طبیعی و تاریخی شرایط مناسبی را برای رونق اقتصادی منطقه به واسطه توسعه گردشگری فراهم کرده است، تشریح کرد: باید برای نتیجه گیری بهتر از طرح ها و اقدام های انجام شده در حوزه گردشگری همه جوانب و زمینه ها در استان منطبق با گردشگری باشند.
وی نمای ساختمان ها، سیمای ظاهری شهرها، نوع گذرگاههای درون و برون شهری را از موارد سخت افزاری مرتبط با سازگاری در زمینه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: بخش نرم افزاری موضوع نیز که دارای اهمیت بیشتری است مربوط به رواج فرهنگ و اخلاق مناسب گردشگری در جامعه می شود که به عنوان مکمل مجموعه داشته های یک شهر باید روی آن برنامه ریزی و کار شود.
او ورودی های شهر اردبیل، بعضی از جاده ها ، بلوارها و فضاهای سبز شهر را مناسب با جایگاه سیاحتی این منطقه ندانست و افزود : برای رفع این مشکلات طرح های خوبی ازسوی شهرداری به اجرا گذاشته شده است.
شهردار اردبیل نیز در این آیین گفت: دغدغه فرهنگی از مسایل مهمی است که در کنار اجرای طرح های مختلف به منظور تامین رفاه و آسایش شهروندان مورد توجه جدی مجموعه شهرداری قرار گرفته است.
حمید لطف اللهیان افزود: برای همین منظور طرح هایی را که به تامین نیازهای فرهنگی و تفریحی جامعه و ارتقای نشاط مردم کمک کنند در برنامه قرار گرفته و این مجموعه یکی از آنهاست.
وی اظهار داشت: با افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری غدیر اردبیل در شورابیل مقدار سه هکتار به فضای سبز این مجتمع افزوده شده و قرار است برنامه های فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف در این مجموعه برگزار شود.
وی بیان کرد: همزمان با افتتاح این مجموعه امروز همچنین 11 طرح دیگر ازجمله پارک های دانشجو، قدیم ،صخره ای ،بزرگ و کتاب ، پارکینگ ورودی مجتمع ، زیپ لاین، سامانه های روشنایی و صوتی در مجتمع شورابیل اردبیل افتتاح شدند که برای مجموع آنها مبلغ 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
6019/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


سرمایه گذاری


استاندار